تاریخ: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۳۲
بازدید: ۲۴۰
کد خبر: ۲۴۹۴۴۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیگیری اجرای دقیق درج قیمت تولیدکننده در آذربایجان شرقی

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به همراه جمعی از معاونین و مدیران، در بازدید از گروه صنعتی نجاتی یکی از واحد‌های تولیدی حوزه صنایع غذایی از رصد میدانی و پیگیری دقیق اجرای طرح قیمت تولیدکننده در آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش می‌متالز، در این بازدید صابر پرنیان با بیان اینکه انجام مدیریت هوشمند به نفع تولیدکننده و مصرف کننده می‌باشد، گفت: طرح شفاف سازی قیمت از طریق درج قیمت تولیدکننده در استان با جدیت دنبال می‌شود و یکی از محوری‌ترین برنامه‌های وزارت صمت اجرای کامل و دقیق این طرح می‌باشد.

وی افزود: طرح درج قیمت تولیدکننده در گروه ۴ که از ۲۳ بهمن ماه آغاز شده است، شامل بخش عمده‌ای از واحد‌های تولیدی در حوزه صنایع غذایی استان می‌شود.

رئیس سازمان صمت استان با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی قطب صنایع غذایی کشور محسوب می‌شود، تاکید کرد: با توجه به نقش عمده استان در این صنعت و ظرفیت‌های بسیار خوب منطقه، صنعتگران و تولیدکنندگان بخش صنایع غذایی نقش بنگاه رهبری را در این حوزه باید ایفا نمایند.

وی تصریح کرد: براساس دستورالعمل کالا‌های واسطه‌ای و نهایی در اقلامی نظیر کیک، کلوچه، ویفر، بیسکوییت و پفک مقرر شده است که قیمت تمام شده محصولات ثبت شود.

پرنیان ادامه داد: هدف از طرح درج قیمت تولید کننده ایجاد دغدغه برای تولید کنندگان نیست و این امر در راستای شفاف سازی، حمایت از تولید و منتفع شدن صنعتگران و مصرف کنندگان است.

گفتنی است در بازدید رئیس سازمان صمت استان از گروه صنعتی نجاتی، معاونین امور صنایع و برنامه ریزی و سرمایه گذاری و جمعی از مدیران صمت وی را همراهی می‌کردند.

در این بازدید میدانی فرایند ثبت قیمت تمام شده محصول نهایی بر روی ۱۴۰ قلم انواع کالا‌های تولیدی در این واحد صنعتی مورد رصد میدانی قرار گرفت.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده