تاریخ: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۴۴
بازدید: ۱۸۷
کد خبر: ۲۵۰۶۷۱

وزیر راه: ساخت مرکز لجستیک راه آهن شمال شرق ۲ با حضور رئیس جمهور آغاز می‌شود/ افزایش تبادلات ریلی ایران با قزاقستان

‌می‌متالز - وزیر راه و شهرسازی گفت: عملیات ساخت مرکز لجستیک راه آهن شمال شرق ۲ گلستان فردا با حضور رئیس جمهور آغاز می‌شود.

به گزارش می‌متالز، رستم قاسمی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان اظهار داشت: تقویت زیرساخت‌های ریلی و راه‌آهن اینچه‌برون یکی از مطالبات مردم گلستان است که در این راستا فردا جمعه عملیات ساخت مرکز لجستیک راه آهن شمال شرق ۲ گلستان با حضور رئیس جمهور آغاز می‌شود.

وی گفت: برای تکمیل زیرساخت‌های فاز یک لجستیک راه آهن اینچه برون ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است که بخشی از اعتبارات آن محل اعتبارات شرکت راه آهن و مابقی از محل تهاتر نفت تأمین می‌شود.

وی بیان کرد: مرز اینچه برون در سال‌های اخیر رونق خوبی یافت به گونه‌ای که امسال رکورد بخش‌های ترانزیت، صادرات و واردات از آن شکسته شد.

قاسمی ادامه داد: ترانزیت، یکی از منابع درآمدی مهم کشور است که علاوه بر مسائل مالی در موضوعات سیاسی و امنیتی هم تاثیرگذاری فراوانی دارد.

وی افزود: توسعه مسیر ریلی و افزایش ارتباطات با کشور‌های همسایه نویدی برای آبادانی و توسعه کسب و کار‌ها است که به این جهت مرکز لجستیک اینچه برون در دستور کار قرار گرفت.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در توافقات بین شرکت راه آهن کشور با کشور قزاقستان تبادلات ما در این مسیر رو به افزایش خواهد بود و در این راستا افزایش بار موجب توسعه منطقه می‌شود.

حسین محبوبی مدیرکل راه و شهرسازی گلستان هم در یان جلسه اظهار کرد: براساس تعهدات چهار ساله اداره کل راه و شهرسازی گلستان، احداث ۹۳ هزار و ۹۳۳ واحد در طرح جهش مسکن دیده شده که ۲۸ هزار واحد روستایی و باقی شهری است.

وی با بیان اینکه در طرح جهش مسکن با همکاری بنیاد مسکن و راه و شهرسازی از اراضی موجود استفاده شده است، افزود: عملیات احداث ۲۸ هزار واحد روستایی و شهری فردا شروع می‌شود.

محبوبی گفت: در شهر گرگان در سال‌های گذشته با همکاری سازمان ملی زمین و مسکن ۶۰ هکتار زمین خریداری و تملک شده بود و فردا که کلنگ یک مورد ۴۸ هکتاری و یک مورد سه هکتاری به زمین زده می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: در زمین ۴۸ هکتاری پیش بینی ما هشت هزار و ۲۰۰ واحد است که اجرا و آماده سازی آن به قرارگاه امام حسن (ع) سپرده می‌شود.

وی تصریح کرد: پنج هزار واحد در دهه فجر در قالب مسکن محرومین کلنگ زنی شد و سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکن جوانان و ۵۰۰ واحد مسکن محرومین هم فردا کلنگ زنی می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده