تاریخ: ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۰۸
بازدید: ۲۷۰
کد خبر: ۲۵۳۶۴۴
نماینده مردم آزادشهر در مجلس:

راه آهن اینچه برون-شاهرود در بودجه ۱۴۰۱ اعتبار می‌گیرد

‌می‌متالز - نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی گفت: راه آهن اینچه برون- شاهرود در بودجه ۱۴۰۱ اعتبار می‌گیرد.

به گزارش می‌متالز، غلامعلی کوهساری اظهار کرد: احدث راه آهن اینچه برون- شاهرود می‌تواند جنوب کشور را به شمال در شرق دریای خزر متصل کرده و ارتباط کشور را از نظر ریلی با کشور چین برقرار کند.

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی افزود: هم اکنون بار از چین از طریق دریا حدود ۶۰ روز طول می‌کشد که به کشور برسد در حالی که اگر مسیر ریلی ایجاد شود این میزان به ۱۲ روز کاهش خواهد یافت و ارتباط کشور ما با آسیای میانه و روسیه و چین برقرار می‌شود.

وی عنوان کرد: در قانون بودجه ۱۴۰۱ این پروژه دارای ردیف اعتباری خواهد شد که از طریق اینچه برون- گنبدکاووس- آزادشهر- شاهرود اجرایی خواهد شد.

کوهساری گفت: با توجه به اینکه اعتبارات دولتی محدود است این پروژه در جدول شماره ۲۰ برای استفاده از فاینانس و مشارکت بخش خصوصی در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به اهمیت پروژه، گرفتن مصوبه کمیسیون ماده ۲۳ دشوار نیست و بعد از گرفتن ردیف می‌تواند از مشارکت بخش خصوصی و اعتبارات ماده ۵۶ هم استفاده کرد.

وی گفت: سایر بخش‌های اقتصادی فعال مانند فولاد و ذوب آهن هم می‌توانند در این پروژه سرمایه گذاری کرده و بار خود را از این مسیر عبور دهند.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده