تاریخ: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۲۸
بازدید: ۱۶۰
کد خبر: ۲۵۲۱۴۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

سرمایه گذاری هلدینگ Tosyali ترکیه با هدف دستیابی به فولاد سبز

‌می‌متالز - هلدینگ Tosyali ترکیه، حدود ۷۱ میلیون دلار در بزرگترین پروژه نیروگاه خورشیدی جهان با هدف دستیابی به فولاد سبز سرمایه‌گذاری می‌کند.

پروژه هلدینگ Tosyali با هدف دستیابی به فولاد سبز

به گزارش می‌متالز، هلدینگ Tosyali قصد دارد پنل‌های خورشیدی را در تمام ظرفیت‌های فولادسازی خود نصب کند و به ظرفیت کل نصب شده ۱۴۰ مگاوات در ۶۳۲ متر مربع برسد، البته باید ذکر کرد، برای این پروژه عظیم تجهیزات و پنل‌های خورشیدی توسط Huawei و SolarAPEX عرضه می‌شود.

علاوه بر این، فاز اول پروژه نیروگاه خورشیدی هلدینگ Tosyali تا حدود هفت ماه دیگر تکمیل می‌شود و قادر به تولید ۸۵ مگاوات انرژی خواهد بود.

همچنین، انتظار می‌رود این پروژه تا آوریل ۲۰۲۳ تکمیل شود و در مجموع میزان ۱۴۰ مگاوات انرژی، با تولید سالانه ۲۵۰ میلیون کیلووات ساعت (معادل هزینه برق سالانه ۳۷ میلیون دلار) تولید کند.

در همین حال، انتظار می‌رود این پروژه انتشار کربن سالانه را تا ۱۱۶۵۲۵۰۰۰ کیلوگرم کاهش دهد و بنابراین هلدینگ Tosyali را در میان تولیدکنندگان برتر فولاد سبز در جهان قرار دهد.

چشم انداز‌های Tosyali در تولید آهن و فولاد

فوات توسیالی، رئیس هیئت مدیره هلدینگ Tosyali در بیانیه‌ای خاطر نشان کرد: «هدف ما این است که مصرف سوخت فسیلی را به پایین‌ترین سطح ممکن برسانیم و در راستای این استراتژی، استفاده از هیدروژن را به عنوان جایگزین سوخت‌های فسیلی در تولید آهن و فولاد برای اولین بار در ترکیه آغاز خواهیم کرد».

علاوه بر این، هلدینگ Tosyali قصد دارد از بخشی از برق نیروگاه خورشیدی که ساخته است برای این عملیات هیدروژنی استفاده نماید.

همچنین این هلدینگ معتقد است، این پروژه نقطه عطف اصلی برای هدف کربن صفر خواهد بود. در همین راستا اخیرا برنامه ریزی شده که کارخانه محصولات فولادی تخت Toscelik در ترکیه تا قبل از پایان سال ۲۰۲۲ تولید خود را آغاز کند.

به نقل از متال بولتن، شرکت آهن و فولاد Tosyali Demir Celik بخشی از هلدینگ Tosyali است که کارخانه فولاد Tosçelik در عثمانیه، ترکیه و یک کارخانه ذوب آهن در الجزایر به نام Tosyali Iron Steel Industry Algerie را اداره می‌کند.

علاوه بر این، هلدینگ Tosyali یکی از شرکای سرمایه گذاری مشترک ترکیه و ژاپن Tosyali-Toyo است که ظرفیت تولید ۱.۲ میلیون تن در هر محصول فولادی تخت را دارد.

هلدینگ Tosyali ترکیه سرمایه گذاری در تولید میلگرد و مفتول در سنگال دارد و در حال برنامه ریزی برای سرمایه گذاری در آنگولا برای تولید سنگ آهن در کاسینگا است.

سال گذشته، کمیسیون اروپا بسته‌ای پیشنهادی را تحت قرارداد سبز اتحادیه اروپا، از جمله مکانیسم تنظیم مرز کربن (CBAM) برای محصولات وارداتی در اوایل سال ۲۰۲۱ تصویب کرد.

در آن زمان، کمیسیون ادعا کرد که اجرای مکانیسم تنظیم مرز کربن کشور‌های غیر اتحادیه اروپا را تشویق می‌کند تا از فناوری‌های کارآمد‌تر در انتشار گاز‌های گلخانه‌ای استفاده کنند.

منبع: آرتان پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده