تاریخ: ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۲۴
بازدید: ۱۴۸
کد خبر: ۲۵۲۲۷۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بخش مهمی از حساب معادن بزرگ یزد از تهران به این استان منتقل شد

‌می‌متالز - روابط عمومی استانداری یزد اعلام کرد: بر اساس ضرب‌الاجل تعیین شده از سوی استاندار، بخش مهمی از حساب معادن استان که پیش از این در تهران بود به یزد منتقل شد.

به گزارش می‌متالز، مهران فاطمی در اواسط اسفندماه ۱۴۰۰ در نشست مشترک با ۳۷ واحد معدنی که ۹۵ درصد گردش مالی معادن استان را در اختیار دارد ضرب الاجل دو هفته‌ای برای انتقال حساب‌های بانکی به استان تعیین کرده بود.

از این تعداد، تاکنون ۲۶ واحد بزرگ معدنی حساب‌های خود را به صورت کامل به استان منتقل کردند.

بر اساس ضرب الاجل استاندار یزد در صورت عدم انتقال حساب‌های معادن بزرگ استان به یزد کلیه خدمات دستگاه‌های خدمت رسان به این معادن متوقف خواهد شد.

با تحقق این مهم امکان ارائه حجم بیشتری از تسهیلات به منظور کارآفرینی و توسعه استان و همچنین اقشار مختلف مردم فراهم می‌شود.

در استان یزد سه هزار واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که حدود ۹۷ هزار نفر در این واحد‌ها مشغول کار هستند.

ازحدود ۵۵۰ معدن استان، پنج مورد در مقیاس بزرگ ملی قرار دارد و بقیه در حد متوسط و کوچک است و از میان معادن ملی می‌توان به سنگ آهن چادرملو اردکان، زغال سنگ بافق (۲ معدن)، سرب و روی مهدی آباد مهریز و اورانیوم ساغند اشاره کرد و ذخیره قطعی مجموع معادن استان حدود ۲ میلیارد تن تخمین زده می‌شود.

در یزد بیش از ۵۰ نوع اندیس معدنی وجود دارد و به همین دلیل چهارمین استان توسعه یافته صنعتی و از لحاظ تنوع معدنی دومین استان کشور است و این منطقه به دلیل واقع شدن در مرکز ایران و فرو افتادگی کویر مرکزی و وجود چند گسل فعال، بستر ذخایر معدنی متعددی است که وجود این معادن مزیتی برای استان هست.

هم‌اکنون بیش از ۱۲ هزار نفر در معادن یزد فعالیت دارند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده