تاریخ: ۰۵ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۵۲
بازدید: ۹۱
کد خبر: ۲۵۲۳۵۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
امام جمعه سنندج:

استان کردستان دارای ظرفیت‌های بی بدیل خدادادی است

‌می‌متالز - ماموستا رستمی اظهار داشت: استان کردستان محروم نیست و دارای ظرفیت‌های بی‌مثال همچون معادن طلا و دیگر فلزات و طبیعی و خدادادی است که اگر از این بستر‌ها به خوبی استفاده شود محرومیتی در این استان نمی‌ماند.

به گزارش می‌متالز، ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج ضمن قدردانی از مردم استان کردستان برای مهمان‌نوازی و استقبال از مهمانان نوروزی، تصریح کرد: مهمان‌نوازی و کمک به همنوع از ویژگی‌های اخلاقی و بارز مردمان دیار فرهنگ و هنر کردستان است تا جایی که در هر نقطه‌ای از کشور و حتی جهان مشکلی پیش بیاید به کمک آن‌ها می‌شتابند.

امام جمعه سنندج اذعان کرد: از دستگاه‌های متولی ستاد خدمات سفر هم تشکر می‌کنم که در طول چند روز گذشته از تعطیلات نوروزی به بهترین شیوه به مهمانان خدمت‌رسانی کرده‌اند.

وی در ادامه گفت: استان کردستان ظرفیت‌های بسیاری در حوزه نیروی انسانی، معدن، گردشگری و ... دارد، اما متاسفانه آن گونه که باید از این ظرفیت‌ها استفاده نشده است.

ماموستا رستمی اظهار داشت: استان کردستان محروم نیست و دارای ظرفیت‌های بی‌مثال همچون معادن طلا و دیگر فلزات و طبیعی و خدادادی است که اگر از این بستر‌ها به خوبی استفاده شود محرومیتی در این استان نمی‌ماند.

وی تصریح کرد: نیروی جوانان تحصیلکرده نخبه و توانمند از دیگر ظرفیت‌های ویژه استان کردستان است که می‌توان با عملیاتی کردن شعار سال زمینه بهره‌گیری از توان این نیروی جوان را فراهم کرد.

امام جمعه سنندج خاطرنشان کرد: اگر مسئولان بتوانند زمینه تحقق شعار سال را به معنای واقعی فراهم سازند بسیاری از مشکلات اقتصادی و بیکاری در استان کردستان و کشور برطرف می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به مرگ تعداد زیادی از هموطنان در تصادفات جاده‌ای چند روز اخیر تعطیلات نوروزی، گفت: نباید به دلیل یک لحظه غفلت در جاده یک عمر نگرانی و مصیبت را برای دیگران به بار بیاوریم.

ماموستا رستمی اضافه کرد: فوت بیش از ۳۰۰ نفر و مجروحیت هزاران نفر به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در جاده‌های کشور جای تاسف دارد و کاهش این آمار نیازمند فرهنگ‌سازی است.

وی در ادامه خطاب به مسوولان گفت: نظارت بر بازار فقط برای مرغ و تخم‌مرغ نیست بلکه امروزه قیمت اکثر مایحتاج مردم و حتی لوازم خانگی موردنیاز مردم نیز افزایش یافته و این موجب نگرانی جدی مردم شده است.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: امیدواریم دولت کریمه و مردمی سیزدهم با نظارت هرچه بیشتر بر بازار و همچنین حمایت از واحد‌های تولیدی داخل کشور زمینه کاهش قیمت این دست کالا‌ها را در بازار فراهم سازد.

وی افزود: امروز جوانان ما توان خرید امکانات جزئی برای زندگی ندارند و به همین دلیل نرخ ازدواج در جامعه کاهش پیدا کرده است.

ماموستا رستمی در ادامه با اشاره به اینکه جایگاه انسان بسیار والا است گفت: ما باید قدر این جایگاه را با عبادت و تقوای الهی حفظ و هرگز سر تعظیم در برابر ظالم فرود نیاوریم.

وی تصریح کرد: انسانی که نان حلال برای خود و خانواده‌اش تامین می‌کند در دانشگاه و مکتب حضرت رسول روسفید است لذا تلاش در مسیر کسب تقوا و انجام عبادت برای سعادتمندی در دنیا و قیامت لازم است.

امام جمعه سنندج اضافه کرد: امنیت بزرگترین نعمت و سرمایه جامعه است که امروز به برکت تلاش نیرو‌های امنیتی در ایران اسلامی وجود دارد و امیدواریم هرگز این امنیت از جامعه ما کنده نشود.

منبع: خبرگزاری تقریب

عناوین برگزیده