تاریخ: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۴۲
بازدید: ۱۴۱
کد خبر: ۲۵۳۷۵۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سرپرست سازمان صمت گلستان گفت:

اجرای مرحله پنجم پروژه شفاف‌سازی قیمت از ابتدای اردیبهشت‌ماه

‌می‌متالز - سرپرست سازمان صمت گلستان اعلام کرد: در پی اجرای مرحله پنجم پروژه شفاف‌سازی قیمت و بر اساس تصمیمات کارگروه مدیریت بازار کالا‌های واسطه‌ای و نهایی، تمامی واحد‌های تولیدکننده و واردکننده کالا باید نسبت به درج هم‌زمان قیمت تولیدکننده و قیمت مصرف‌کننده، اقدام کنند.

به گزارش می‌متالز، درویش‌علی حسن‌زاده گفت: این اقدام برای ایجاد شفافیت در نظام توزیع، رقابت در بازار، تعدیل و واقعی‌سازی قیمت‌ها، اصلاح نظام توزیع کالا و جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی با توجه به زمان‌بندی پروژه و هماهنگی‌های ایجادشده با وزارت جهاد کشاورزی، انجام می‌شود.

وی افزود: یکی از عوامل اصلی در اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، شفاف‌سازی و روان‌سازی نظام توزیع، قیمت‌گذاری و روزآمدسازی شیوه‌های نظارت است که لازمه این امر اطلاع‌رسانی دقیق، به‌هنگام و نظام‌مند در مورد قیمت‌گذاری کالا و خدمات به مصرف‌کنندگان است.

حسن‌زاده تصریح کرد: تمامی کالا‌های تولیدی به‌استثنای اقلام دارویی و پزشکی، محصولات و کالا‌های عرضه‌شده در بورس، مواد اولیه و کالا‌های واسطه‌ای غیرقابل عرضه به مصرف‌کننده نهایی، انواع مصالح ساختمانی و محصولات غیرقابل بسته‌بندی، انواع البسه، پارچه و پوشاک، انواع طلا، جواهر و زیورآلات، انواع لوازم‌التحریر غیرقابل بسته‌بندی، انواع صنایع‌دستی، انواع قطعات، ابزار و لوازم غیر بسته‌بندی، محصولات کشاورزی غیر بسته‌بندی و کالا‌های صنفی که در محل تولید عرضه می‌شوند مانند آش، حلیم، قنادی و.. مشمول پروژه شفاف‌سازی قیمت از طریق درج هم‌زمان قیمت تولیدکننده و مصرف‌کننده هستند.

سرپرست سازمان صمت استان گلستان عنوان کرد: از ابتدای اردیبهشت‌ماه امسال تمامی واحد‌های مشمول موظف به اجرای قوانین و مقررات مصوب بوده و در صورت اجرا نکردن قوانین و مشاهده تخلفات احتمالی در این خصوص با مراکز و افراد خاطی مطابق قانون برخورد خواهد شد.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده