تاریخ: ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۲۵
بازدید: ۸۲
کد خبر: ۲۵۴۶۰۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

احیای ۵۰ واحد تولیدی راکد در همدان/ مشکلات ذوب آهن غرب کشور پس از ۱۰ سال رفع شد

‌می‌متالز - استاندار همدان با بیان اینکه ۵۰ واحد تولیدی راکد در استان توسط ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، احیا شد گفت: معضلات و مسائل ذوب آهن غرب کشور پس از ۱۰ سال رفع شد.

به گزارش می‌متالز، علیرضا قاسمی‌فرزاد در دیدار با نماینده، ولی فقیه و ائمه جمعه و جماعات در استان با بیان اینکه حسن همکاری، حسن توجه و تشریک مساعی ائمه جماعات با دولت مردمی و انقلابی قابل تقدیر است اظهار کرد: حضور و وجود نماینده، ولی فقیه در استان، آیت‌الله شعبانی، یک نعمت است و ضمن خیرخواهی و نیک‌اندیشی تام و تمام، محور وحدت و انسجام‌اند.

وی گفت: با توجه به اقدامات دشمنان و معاندین در راستای تحریف دستاورد‌ها و ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی، مقام معظم رهبری تکلیفی تحت عنوان «جهاد تبیین» برعهده ما گذاشتند که ضرورت دارد در این راستا حرکت کنیم.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان افزود: در بحث جهاد تبیین دو رویکرد وجود دارد، یکی اقدام علیه تحریف دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و دیگری اقدام علیه سیاه‌نمایی‌ها توسط امپراتوری رسانه‌ای استکبار و نظام سلطه که مشکلات پیش و پا افتاده نظام را چند برابر نشان می‌دهند.

وی با بیان اینکه حل مسائل و مشکلات کشور زمان‌بر است تأکید کرد: دشمنان مردم و این انقلاب تحریم‌های زیادی علیه ملت انجام داده‌اند که باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی شده است.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه دولت سیزدهم، متناسب با وضعیت کشور، اقدامات خوبی را در دستور کار قرار داده است گفت: دولت سیزدهم در شرایطی کشور را تحویل گرفت که شیوع ویروس کرونا در اوج بود، و کشور با مشکلات مختلف اقتصادی و سیاسی که از گذشته روی زمین مانده، رو به رو بود.

وی با بیان اینکه دولت با سر و سامان دادن به سلامت و بهداشت مردم و وارد کردن واکسن کرونا، شور و نشاطی در تعطیلات نوروزی سال جدید را برای مردم رقم زد تصریح کرد: در استان همدان بیش از ۱۲۰ هزار گردشگر در مراکز اقامتی رسمی، اسکان داشتند.

استاندار همدان با اشاره به بازدید ۷ هزار نفر از غار علیصدر در روز تأکید کرد: در مجموع بیش از ۷۷۰ هزار مسافر نوروزی از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کردند.

وی با بیان اینکه سال گذشته تردد‌های جاده‌ای استان همدان ۱۱ میلیون بود، این آمار، امسال به ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تردد افزایش یافت افزود: اقدامات خوبی در راستای ستاد اجرایی سفر‌های نوروزی استان انجام گرفت؛ یکی از اقداماتی که در استان پس از سال‌ها در دستور کار قرار گرفت انتصابات بومی صد درصدی است.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه یک‌هزار و ۱۰۰ هکتار زمین به همدان و سایر شهر‌های استان، در راستای تسهیل در انجام طرح نهضت ملی مسکن الحاق شده است تأکید کرد: برای ساخت بیمارستان هزار تختخوابی، زمین در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه زمینه احداث بیمارستان در شهرستان‌ها در دستور کار قرار گرفته است گفت: پیگیری تامین آب شرب شهر همدان از طریق پروژه انتقال آب از سد تالوار به همدان در دستور کار جدی قرار گرفت و اعتباراتی در این راستا جذب شد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه راه‌اندازی فرودگاه بین‌المللی همدان پس از چند سال تعطیلی از دیگر اقداماتی است که توسط دولت سیزدهم انجام گرفته است افزود: سند قرآنی و سند فرهنگی استان را به همت گروه‌هایی علمی و تحقیقاتی که تحت نظارت نماینده، ولی فقیه در استان بودند، تدوین و تهیه شد.

وی با بیان اینکه ۳۰ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان برگزار شد که تقریبا تمام مصوبات آن انجام و اجرایی شدند گفت: در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، حداقل ۵۰ واحد تولیدی راکد، به چرخه تولید بازگردانده شدند.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه برای اشتغال یک‌هزار و ۵۰۰ نفر، در ۵۰ واحد تولیدی احیا شده، پیش‌بینی‌های لازم شده است افزود: معضلات و مسائل ذوب آهن غرب کشور پس از ۱۰ سال رفع شد.

وی با بیان اینکه کمیته طی اقدامات کارشناسی معضلات طرح جامع شهری همدان نیز که سال‌ها مورد مناقشه بود، رفع مشکل شد گفت: معادن نیمه فعال استان که برخی از آن‌ها به صورت راکد بودند، تعیین تکلیف شدند.

استاندار همدان در پایان سخنانش با بیان اینکه پرداخت ۷۵ درصد منابع بانکی استان با تشکیل شورای هماهنگی بانک‌ها، برای بخش تولید انجام شد خواستار توجه به این مهم شد.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده