تاریخ: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۲۷
بازدید: ۱۹۸
کد خبر: ۲۶۳۵۶۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کارگروه غارشناسی ضوابط واگذاری معادن در جوار غار‌ها را مصوب کند

‌می‌متالز - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی بر لزوم تصویب ضوابط واگذاری معادن در جوار غار‌ها از سوی کارگروه غارشناسی تأکید کرد.

به گزارش می‌متالز، عباس زاده در جلسه کارگروه غارشناسی خراسان جنوبی گفت: قواعد ایمنی و حفاظتی اطراف غار باید از سوی گروه کارشناسی شامل اعضای هیات علمی دانشگاه تعیین و به ضابطه تبدیل شود.

او گفت: تاکنون در استان ۵۲ غار شناسایی شده که ده مورد آن دارای شناسنامه است.

عباس زاده با بیان این که کارگروه غارشناسی استان باید ضوابط واگذاری معادن در جوار غار‌ها را مصوب کند گفت: معادن واقع در محدوده غار‌ها باید بررسی شوند تا استخراج و یا توسعه آن‌ها به غار‌ها که عارضه‌ای طبیعی هستند، آسیب نرساند لذا در این خصوص انجام مطالعات زیست محیطی کاملی لازم است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: یکی از مواردی که محیط زیست باید در صدور مجوز آن حساس باشد مجاورت آن واحد در کنار غار است.

او گفت: درخواست‌های ایجاد معادن و واحد‌های صنعتی و تولیدی که در کارگروه زیربنایی مطرح می‌شوند، باید به لحاظ قرار گرفتن در محدوده غار‌ها شناسایی شده و اصول حفاظتی آن‌ها در کارگروه مشخص شود.

عباس زاده گفت: نقشه کامل جانمایی غار‌های استان باید تهیه شده و به راه و شهرسازی، منابع طبیعی و آبخیزداری، صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی ابلاغ شودتا لایه غار‌های طبیعی استان را بر روی نقشه‌های خود بارگذاری کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: مراحل شناسایی ده غار اولویت دار باید در سال ۱۴۰۱ صورت پذیرد و در سال‌های آتی این روند ادامه یابد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده