تاریخ: ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۱۷
بازدید: ۹۴
کد خبر: ۲۵۵۸۶۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

ظرفیت معدنی میانه در سایه خام فروشی مغفول مانده است

‌می‌متالز - فرماندار میانه با اشاره به اینکه ۳۰ معدن فعال در شهرستان وجود دارد، گفت؛ خام فروشی از بزرگترین معایب معادن میانه و علت‌اصلی عدم بهره برداری شهرستان از ظرفیت معادن است.

به گزارش می‌متالز، مسعود سعادتی روز دوشنبه در جلسه شورای معادن شهرستان با اشاره به اینکه باید اطلاعات معادن شهرستان شفاف سازی شود، تاکید کرد: این شفافیت نباید سبب سوء استفاده و رانت از سوی برخی افراد شود که در این خصوص متاسفانه شاهد هستیم برخی به رغم گرفتن مجوز هیچ اقدامی به عمل نیاورده و به شخص دیگری نیز واگذار نمی‌کنند که باید چاره اندیشی شود.

وی با بیان اینکه فراوری در حوزه معدن هزینه بر بوده و گاهی اقدام برای زیرساخت‌ها به صرفه نیست، اضافه کرد: باید از افراد علاقمند و جدی به فعالیت در حوزه معادن حمایت واقعی صورت گیرد.

سعادتی در ادامه تاکید کرد: اکتشافات و بهره برداری‌ها در این حوزه نباید سبب ایجاد مشکلات اجتماعی؛ تخریب محیط زیست و منابع طبیعی و آسیب به زندگی ساکنین شود.

وی با اشاره به اینکه مواد معدنی پرلیت و مولیبدن شهرستان در کشور از رتبه اول برخوردار است، گفت: شهرستان میانه می‌تواند به قطب این معادن تبدیل شود در صورتیکه از سرمایه گذاران این حوزه حمایت شود.

سعادتی عدم تفویض اختیار به شهرستان را سبب معطلی در صدور استعلام‌های لازم خواند و خواستار تفویض اختیارات در این راستا شد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) آذربایجان شرقی

عناوین برگزیده