تاریخ: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۰۶
بازدید: ۱۸۷
کد خبر: ۲۵۶۲۴۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

حمایت از واحد‌های فرآوری معادن، اولویت اصلی اداره کل صمت استان سمنان

‌می‌متالز - مدیرکل صمت سمنان در دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان و امام‌جمعه سمنان گفت: حمایت از واحد‌های فرآوری معادن، اولویت اصلی ما در ایجاد ارزش‌افزوده و جلوگیری از خام فروشی در معادن استان است.

به گزارش می‌متالز، علی تشنه‌دل افزود: از به بهره‌بردارانی که قصد دارند در کنار معادن خود واحد فرآوری احداث کرده و اشتغال و ارزش‌افزوده ایجاد کنند، حمایت می‌شود.

وی ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت صنعت، معدن و تجارت استان تصریح کرد: معادن سرمایه استان هستند و مزیت نسبی سمنان، معادن آن است، زیرا می‌تواند توسعه پایدار ایجاد کرده و محور توسعه استان قرار بگیرند.

مدیرکل صمت سمنان توضیح داد: یکی از اقدامات بزرگ دولت در بخش معادن، ساماندهی معادن راکد و شفافیت در بحث واگذاری معادن است که در این خصوص معادن بلوکه‌شده در اختیار اداره کل قرارگرفته و از طریق مزایده و فراخوان در اختیار بهره‌برداران قرار می‌گیرند.

تشنه‌دل با اشاره به آخرین وضعیت صنعت استان بیان کرد: سال گذشته در بخش رونق تولید و پرداخت تسهیلات به واحد‌های تولیدی، استان سمنان رتبه اول کشوری را داشت و ایجاد چنین گفتمان و فضایی در استان در سایه کار جمعی و با تلاش همه دستگاه‌های زی ربط انجام‌شده است.

وی افزود: دولت سیزدهم پیگیر شفافیت در نظام توزیع کالا است و با راه‌اندازی سامانه جامع تجارت و مشخص شدن مبادلا، قیمت‌ها، میزان و موجودی کالاها، شفافیت در اقتصاد ایجادشده و می‌توان بازار را کنترل کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطیعی، نمانده، ولی فقیه در استان و امام‌جمعه سمنان نیز با تقدیر از تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام‌شده در بخش‌های صنعت، معدن و تجارت استان، گفت: با توجه به شعار سال، تولید در خط مقدم اقتصاد کشور قرار دارد و باید سرکشی و بازدید از واحد‌های تولیدی و شنیدن مشکلات تولیدکنندگان و پیگیری امور آن‌ها موردتوجه خاص مسئولان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: فرآوری معادن مهم‌ترین بحث در معادن است و در این خصوص با جذب سرمایه‌گذار و ایجاد واحد‌های فرآوری جدید، می‌توانیم به اقتصاد استان و توسعه آن کمک کنیم.

نمانده، ولی فقیه در سمنان افزود: زمینه در استان برای تحقق شعار سال فراهم است و با توجه به ظرفیت‌های خوبی که فراهم است، باید با برنامه‌ریزی و اقدامات منسجم، افق آینده استان تعیین شود تا به اهداف موردنظر دست‌یابیم.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده