تاریخ: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۵۴
بازدید: ۱۴۷
کد خبر: ۲۶۰۸۰۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
۱۶ خرداد ماه انجام می‌شود؛

سفر هیات تجاری - سیاسی نیجریه به تهران برای دیدار با مقامات و عقد تفاهم‌نامه‌های تجاری

‌می‌متالز - هیات تجاری - سیاسی نیجریه به ریاست وزیر امور خارجه این کشور در روز ۱۶ خردادماه برای دیدار با معاون اول رئیس‌جمهوری، وزیر صمت و رئیس مجلس و همچنین انجام مبادلات و عقد تفاهم‌نامه‌های تجاری به تهران سفر خواهد کرد.

به گزارش می‌متالز، هیات تجاری نیجریه در این سفر همچنین دیدار‌های رودررو با تجار ایرانی خواهند داشت و در مورد تبادلات بحث و تبادل‌نظر خواهند کرد.

امضای چندین سند و تفاهم‌نامه همکاری میان وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و وزیر امور خارجه نیجریه از دیگر برنامه‌های این سفر است.

گفتنی است این سفر بر اساس برنامه ایران برای توسعه مبادلات تجاری با کشور‌های آفریقایی صورت گرفته و پیش‌بینی می‌شود با عقد این تفاهم‌نامه‌ها، مبادلات میان دو کشور در مدت کوتاهی افزایش چندین برابری داشته باشد.

پیش‌تر مدیرکل دفتر عربی و آفریقای سازمان توسعه تجارت ایران با تحلیل تجارت خارجی ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۰ گفته بود: بازار نیجریه با ۰.۲ درصد سهم صادرات کشور و در گروه بازار‌های کشور‌های آفریقایی در ده ماه سال ۱۴۰۰ در رتبه سوم صادرات ایران قرار داشته است.

فرزاد پیلتن با بیان این خبر اعلام کرده بود: ارزش صادرات ایران به نیجریه ۱۱.۵ میلیون دلار در ده ماهه سال ۱۳۹۹ بوده است که در ده ماهه سال ۱۴۰۰، با ۶۴۴ درصد افزایش به ۸۶ میلیون دلار رسیده است و از نظر وزنی صادرات ایران به نیجریه در سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ با ۲۴۰ درصد افزایش به ۱۹۹ هزار تن رسید.

به گفته وی عمده محصول صادراتی سال ۱۴۰۰ به نیجریه اوره به صورت محلول در آب به میزان ۸۳ میلیون دلار، تایربادی نو برای موتور سیکلت و پارافرمالدئید به میزان ۲ میلیون دلار است.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده