تاریخ: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۲۹
بازدید: ۲۲۴
کد خبر: ۲۶۰۶۵۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سفیر آفریقای جنوبی:آماده همکاری تجاری با شرکت‌های ایرانی هستیم

‌می‌متالز - سفیر آفریقای جنوبی در جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به ظرفیت‌های دو کشور ایران و آفریقای جنوبی ما قابلیت گسترش مراودات تجاری با شرکت‌های ایرانی را داریم.

به گزارش می‌متالز، ویکا مازوی کومالو در بازدید از شرکت صنایع سیمان دشتستان افزود: گرچه ایران با چالش‌هایی درگیر است و با محدودیت‌هایی روبرو شده، ولی امیدواریم بتوانیم با ایجاد موقعیت‌های لازم برای کارآفرینان هر دو کشور زمینه گسترش مناسبات تجاری فراهم شود.

وی یادآورشد: امروز با هدف بررسی توانمندی‌های استان بوشهر و ظرفیت‌های لازم همکاری در زمینه تجارت و تبادل دانش فنی مهندسی و متخصصین با مسئولین استانی دیدار کردیم.

کومالو با بیان اینکه آفریقای جنوبی صنعتی‌ترین کشور در آفریقاست، افزود: ۱۵ شرکت در آفریقای جنوبی ۱۰ میلیون تن سیمان و بیشتر بصورت مشارکتی با تولیدکنندگان چینی و فرانسوی تولید می‌کنند در صورتی که مصرف سالانه ما ۳۰ میلیون تن است.

سفیر آفریقای جنوبی در جمهوری اسلامی ایران گفت: با اینکه از لحاظ زیرساختی بسیار جلوتر از دیگر کشور‌های آفریقایی هستیم، ولی نمی‌توانیم ادعای توسعه یافتگی کنیم، ولی در حال توسعه هستیم و برای توسعه زیرساخت‌ها و در مسیر صنعتی‌تر شدن، توسعه صنعت سیمان برای ما بسیار اهمیت دارد.

کومالو اضافه کرد: در زمینه توسعه همکاری‌ها با کشور‌های دیگر هم کار می‌کنیم، ولی همکاری با ایران برای ما مهم است.


منبع: اگزیم نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده