تاریخ: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۴۵
بازدید: ۲۳۲
کد خبر: ۲۶۱۰۱۲
سرویس خبر : سیم و کابل

افزایش قیمت میلگرد فولادی و سیم مفتول فولادی صادراتی ترکیه

‌می‌متالز - با توجه به بهبود تقاضا و افزایش قیمت فولاد، قیمت میلگرد فولادی و سیم مفتول فولادی صادراتی ترکیه با افزایش همراه بوده است.

میلگرد فولادی صادراتی ترکیه

به گزارش می‌متالز، قیمت میلگرد فولادی و سیم مفتول فولادی صادراتی ترکیه در هفته منتهی به روز پنج شنبه (۲۶ می) به دلیل تقاضای بهتر از سوی مراکز فروش اندکی بهبود یافته است.

فعالان بازار اعلام کردند کارخانه‌های ترکیه پیشنهادات مربوط به میلگرد فولادی صادراتی خود را به ۷۶۰ تا ۷۹۰ دلار در هر تن فوب بر اساس وزن واقعی افزایش دادند و تعدادی از محموله‌ها در محدوده ۷۶۰ تا ۷۸۵ دلار در هر تن فروخته شد.

به نقل از چندین منبع خبری یک کارخانه فولاد مستقر در منطقه مرمره در روز پنج شنبه (۲۶ می) محموله‌های ۶۰۰۰ تنی و ۴۰۰۰ تنی میلگرد فولادی را به ترتیب به قیمت ۷۶۴ و ۷۸۵ دلار در هر تن فوب به اروپا به فروش رساند.

معامله گران گزارش دادند در روز پنج شنبه (۲۶ می) یک کارخانه فولادی مستقر در منطقه ازمیر ۶۰۰۰ تن میلگرد فولادی صادراتی را با قیمت ۷۶۰ دلار در هر تن بر اساس وزن واقعی به جیبوتی و ۳۰۰۰ تن میلگرد فولادی صادراتی را با همان قیمت به اسرائیل فروخت.

ارزیابی هفتگی فست مارکت نشان داد قیمت میلگرد فولادی صادراتی ترکیه در روز پنج شنبه (۲۶ می) در محدوده ۷۶۰ تا ۷۸۵ دلار در هر تن شنیده شد. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به هفته گذشته که در محدوده ۷۴۰ تا ۷۵۰ دلار در هر تن بود افزایش داشته است.

یک منبع تجاری مستقر ترکیه در مورد تاثیر مالیات صادرات اظهار کرد: تصمیم هند برای اعمال مالیات صادرات بر محصولات فولادی، کاهش قیمت فولاد را در هفته منتهی به روز پنج شنبه (۲۶ می) متوقف کرده و تقاضا شروع به بهبود کرده است. اما این اتفاقات هنوز برای تولید کنندگان ترکیه کافی نمی‌باشد. من فکر می‌کنم حداقل به یک خبر مثبت دیگر در بازار نیاز داریم تا وضعیت بازار بهبود یابد.

فعالان بازار اعلام کردند هند در آخر هفته گذشته ۱۵ درصد مالیات صادراتی بر چندین محصول آهن و فولاد وضع کرده و مالیات صادرات مواد خام مورد استفاده در فولادسازی مانند سنگ آهن را به ۵۰ درصد افزایش داده است.

سیم مفتول فولادی صادراتی ترکیه

در این میان متال بولتن اعلام کرد قیمت سیم مفتول فولادی صادراتی ترکیه نیز در روز پنج شنبه (۲۶ می) به موازات بهبود در بازار میلگرد فولادی افزایش یافته است.

طبق ارزیابی هفتگی فست مارکت شاخص قیمت سیم مفتول فولادی صادراتی ترکیه در روز پنج شنبه (۲۶ می) در محدوده ۸۶۰ تا ۸۷۰ دلار در هر تن فوب ترکیه قیمت گذاری شد. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به هفته گذشته که در محدوده ۸۵۰ تا ۸۶۰ دلار در هر تن بود با افزایش همراه بوده است.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده