تاریخ: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۲۷
بازدید: ۱۶۱
کد خبر: ۲۶۱۷۱۸
سرویس خبر : انرژی
رئیس فراکسیون حزب‌الله:

مقاومت آماده پاسخ دادن به اکتشاف گاز رژیم صهیونیستی است

‌می‌متالز - رئیس فراکسیون حزب‌الله در پارلمان لبنان تاکید کرد مقاومت برای پاسخ دادن به اکتشاف گاز تل آویو در منطقه انحصاری بیروت آمادگی دارد.

به گزارش می‌متالز، محمد رعد از همه طرف‌های سیاسی در لبنان خواست هر شرکتی را که مناسب می‌دانند برای اکتشاف گاز در میدان «کاریش» و عبور از خط ۲۹ در آب‌های منطقه‌ای لبنان انتخاب کنند و مقاومت آمادگی دارد تا مقابله با واکنش دشمن را برعهده بگیرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان گفت: شرکتی که خود لبنانی‌ها انتخاب می‌کنند باید بتواند عملیات اکتشاف گاز را در همان زمانی که ما می‌خواهیم، در آب‌های منطقه‌ای لبنان اجرا کند.

«موریس سلیم» وزیر دفاع لبنان نیز ورود کشتی صهیونیستی به میدان گازی مورد مناقشه «کاریش» را تحریک‌آفرینی علیه لبنان و نقض آشکار ثبات در جنوب این کشور توصیف کرد و گفت: تل‌آویو تمام قوانین و عرف بین‌الملل را نقض کرده است.

او جامعه بین‌الملل و سازمان ملل را به اقدام فوری برای پایان‌دادن به این تحرکات و اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی فراخواند.

شبکه تلویزیونی المیادین نیز گزارش داد: نظامیان اشغالگر صهیونیست به سوی خودروی نظامی ارتش لبنان در روستای مرزی «میس الجبل» با ادعای عبور آن از حصار مرزی، تیراندازی کردند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد: سربازان دو طرف سلاح هایشان را به سوی یکدیگر نشانه گرفتند. این تنش پس از آن رخ داد که یک گشتی پیاده نیرو‌های اسرائیلی وارد منطقه کرم الشراقی لبنان نزدیک حصار مرزی شد.

این شبکه رادیویی با اشاره به آمادگی نیروی دریایی این رژیم برای احتمال حمله به سکوی گازی نزدیک مرز‌های آبی با لبنان، گفت: نیروی دریایی با استفاده از یگان‌ها و زیردریایی ها، به تامین امنیت این سکوی سرپوشیده در میان دریا اقدام خواهد کرد و نمونه آبی سامانه گنبد آهنین را به مرز‌های آبی با لبنان منتقل خواهد ساخت.

موضوع ترسیم مرز‌های دریایی لبنان و رژیم صهیونیستی از موضوع‌هایی است که «سرلشکر عباس ابراهیم»، مدیر کل امنیت ملی لبنان، در سفر اخیرش به واشنگتن آن را بررسی کرد و به آمریکایی‌ها گفت: لبنان خط ۲۹ را خط گفتگو می‌داند و تا زمانی که موضوع ترسیم مرز در این منطقه نهایی نشود، نباید در این منطقه‌ها حفاری و اکتشافاتی آغاز شود، زیرا هر چیزی که در این منطقه‌ها یافت شود مصداق استخراج سرمایه در منطقه اختلافی است و اسرائیل حق ندارد در این زمینه به صورت یک جانبه وارد عمل شود.

روزنامه «النهار» لبنان گزارش داد که روز یک شنبه یک کشتی صهیونیستی برای اکتشاف گاز وارد میدان «کاریش» شده است. نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان این اقدام صهیونیست‌ها را تجاوز به منابع آبی لبنان و امری بی‌نهایت خطرناک عنوان کرد و میشل عون، رئیس جمهور لبنان خواستار ارسال گزارش ستاد کل ارتش این کشور برای تصمیم گیری و اقدام در این خصوص شد و ورود کشتی صهیونیستی به آب‌های مورد مناقشه را اقدامی خصمانه توصیف کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده