تاریخ: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۵۷
بازدید: ۱۹۰
کد خبر: ۲۶۲۰۸۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ابهامات واردات خودرو همچنان ادامه دارد و هیچ قطعیتی هم نیست!

‌می‌متالز - دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: ابهامات واردات خودرو همچنان ادامه دارد و درخوش‌بینانه حالت، چهار ماه از زمان صدور مصوبه نیاز است تا خودرو وارد شود.

به گزارش می‌متالز، مهدی دادفر درباره برنامه مبهم دولت برای واردات خودرو که موجب سردرگمی فعالان هم شده به ایسنا گفت: تا زمان تعیین نرخ‌های مربوط به عوارض و تعرفه و دیگر موارد فزاینده قیمت تمام‌شده کالا‌های وارداتی، هیچ قطعیتی نیست و نمی‌توان اظهارنظر کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه پیش از این صحبت از واردات خودرو با حجم ۲۵۰۰ سی‌سی مطرح بود، باید منتظر ماند تا مشخص شود این تصمیم برقرار خواهد بود یا خیر؟ از سوی دیگر هنوز دستورالعملی در مورد واردات ابلاغ نشده و همه موارد در پیش‌نویس مطرح شده، اما در رایزنی‌ها تغییر می‌کند؛ بنابراین هیچ موردی نه غلط است و نه قطعی و تنها باید منتظر ابلاغ و انتشار دستورالعمل ماند.

دادفر افزود: واردکنندگان نیز اقدامی انجام نداده‌اند و حداقل در خوش‌بینانه حالت، چهار ماه از زمان صدور مصوبه و دستورالعمل‌ها نیاز است تا خودرو وارد شود و با توجه به مقررات محدودکننده همچون استاندارد، تعیین نمایندگی و خدمات پس از فروش، گمرک، محیط زیست، پلیس راهور و... هیچ کس هم نمی‌تواند این زمان را کاهش دهد.

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده