تاریخ: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۲۲
بازدید: ۱۹۳
کد خبر: ۲۶۲۸۸۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

ظرفیت تولید سیمان در استان بوشهر افزایش می‌یابد

‌می‌متالز - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر از توسعه صنایع و معادن با نگاه به توسعه پایدار و حفظ الزامات زیست محیطی خبر داد و گفت: در این راستا ظرفیت تولید سیمان در استان بوشهر افزایش می‌یابد.

به گزارش می‌متالز، علی باستین ظهر امروز در نشست بررسی اجرا طرح‌های کارخانه سیمان در استان بوشهر با اشاره به اینکه اکنون ۳ کارخانه سیمان در این استان فعال است اظهار داشت: ظرفیت سالانه سه کارخانه سیمان استان بوشهر در شهرستان‌های کنگان، دشتی و دشتی ۴ میلیون تن است.

وی با بیان اینکه استان بوشهر در عرصه تولید مواد معدنی دارای ظرفیت‌های بسیار مهمی است گفت: هر چند در توسعه صنایع بزرگ و پیشران توسعه نگاه ما معطوف به شهرستان‌های کمتر توسعه یافته و نرخ بیکاری بالا، ایجاد توازن منطقه‌ای است، ولی در جانمایی صنایع بزرگ باید موضوع زیست محیطی و توسعه پایدار مورد توجه ویژه باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر از توسعه صنایع و معادن با نگاه به توسعه پایدار و حفظ الزامات زیست محیطی خبر داد و گفت: در این راستا با توجه به وجود مواد متعدد و ذخایر معدنی ظرفیت تولید سیمان در استان بوشهر افزایش می‌یابد.

در این نشست چند نقطه در شهرستان‌های مختلف استان بوشهر برای احداث کارخانه سیمان مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

مقرر شد بر اساس طرح آمایش و ظرفیت‌های مد نظر برای احداث چهارمین کارخانه سیمان استان بوشهر مشاور همه گزینه‌ها و الزامات زیست محیطی و زیرساخت‌های مورد نیاز این صنعت را ارزیابی و ارائه کند.

حمایت از صنایع معدنی استان بوشهر برای توسعه سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از حمایت تولیدکنندگان صنایع معدنی خبر داد و تصریح کرد: در راستای توسعه سرمایه‌گذاری، اشتغال‌زایی و تأمین مصالح مورد نیاز حمایت از طرح‌های مختلف عمرانی و ساختمانی مورد توجه ویژه است.

مهدی صفوی با اشاره به اینکه استان بوشهر دارای ذخایر مهم معدنی است خاطرنشان کرد: این استان در عرصه تولید سیمان در جایگاه مهمی برخوردار است و بر اساس ظرفیت‌های معدنی توسعه صنایع در این حوزه با رعایت مسائل زیست محیطی در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: ۳ کارخانه سیمان دشتستان،‌مند دشتی و ساروج کنگان با ظرفیت تولید سالانه ۴ میلیون تن در این استان در حال فعالیت است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر فعالیت صنایع را از لازمه‌های اصلی رونق اقتصادی دانست و بیان کرد: توسعه صنایع بر اساس ظرفیت‌های استان بوشهر در اولویت قرار دارد و در سال جاری جواز تأسیس و موافقت اصولی صنایع در عرصه‌های گوناگون افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده