تاریخ: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۱۳
بازدید: ۲۲۰
کد خبر: ۲۶۳۲۰۶
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
مرکز آمار ایران گزارش داد

افزایش ۰،۲ درصدی تورم نهاده‌های ساختمانی در زمستان ۱۴۰۰

‌می‌متالز - بر اساس گزارش مرکز آمار اگرچه در زمستان گذشته تورم سالانه و نقطه‌به‌نقطه نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی در تهران کاهش داشته است، اما تورم فصلی این نهاده‌ها با افزایش ۰،۲ درصدی مواجه شده است.

به گزارش می‌متالز، مرکز آمار ایران در گزارشی اعلام کرد در زمستان ۱۴۰۰ شاخص کل قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد ۱۲۲۲.۵ رسید که این رقم نسبت به شاخص ۱۱۸۶.۳ در فصل پاییز گذشته بالغ بر ۳ درصد افزایش داشته است.

بر مبنای این گزارش تورم سالانه این نهاده‌ها در زمستان گذشته معادل ۵۵.۳ درصد بوده است که نسبت به تورم سالانه ۶۹.۹ درصد درصدی در پاییز سال گذشته ۱۴.۶ درصد کاهش داشته است. در این فصل در بین گروه‌های اجرایی بیشترین تورم مربوط به گروه اجرایی «شیشه» با ۸۵.۴ درصد و کمترین تورم با ۳۶.۸ درصد متعلق به گروه «خدمات» بوده است.

همچنین تورم نقطه‌به‌نقطه نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی در تهران معادل ۳۵.۵ درصد بوده است که در مقایسه با تورم نقطه‌به‌نقطه ۳۹.۶ درصدی در پاییز ۱۴۰۰ بالغ بر ۴.۱ واحد درصد کاهش داشته است. در این فصل در بین گروه‌های اجرایی، گروه «شیشه» با ۶۹ درصد بیشترین تورم و گروه اجرایی «ایزوگام و قیرگونی و آسفالت» با ۲۷.۲ درصد، کمترین تورم نقطه‌به‌نقطه را به خود اختصاص داده است.

اما تورم فصلی این نهاده‌ها در زمستان گذشته با افزایش ۰،۲ درصدی همراه بوده است. تورم فصلی نهاد‌های ساختمان‌های مسکونی تهران در زمستان گذشته معادل ۳ درصد بوده است که در مقایسه با تورم فصلی ۲.۸ درصدی در پاییز ۱۴۰۰ حدود ۰.۲ واحد درصد افزایش داشته است. در این فصل در بین گروه‌های اجرایی، بیشترین تورم فصلی مربوط به گروه اجرایی «تأسیسات برقی» با ۱۳.۶ درصد و کمترین تورم فصلی مربوط به گروه اجرایی «آهن‌آلات، میلگرد و پروفیل درب و پنجره» با ۱.۲ درصد بوده است. بیشترین کاهش نیز مربوط به گروه اجرایی «سیمان، بتن، شن و ماسه» با ۱.۳- درصد بوده است.

منبع: پایگاه خبری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران

عناوین برگزیده