تاریخ: ۰۸ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۳۸
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۲۶۴۶۴۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
ماینر‌ها فروش دارایی‌های خود را افزایش دادند

‌انتظار معامله‌گران برای دو گزارش

‌می‌متالز - بازار‌ها در هفته جاری در حالی کار خود را آغاز کردند که معامله‌گران چشم‌انتظار دو گزارش مهم از سوی ایالات متحده هستند.

به گزارش می‌متالز، نخستین گزارش، آمار تولید ناخالص داخلی ایالات متحده برای سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ است که می‌تواند دید واضح‌تری از شرایط رکودی یا تورمی پیش‌رو ارائه دهد. دومین گزارش نیز گزارش شاخص PCE ایالات متحده است. این شاخص یکی دیگر از شاخص‌هایی است که برای اندازه‌گیری میزان تورم و سیاستگذاری در خصوص آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این چشم‌انتظاری موجب شده توازن خاصی میان قدرت معامله‌گران صعودی و نزولی در بازار‌ها دیده شود.

در پی کاهش قیمت کامودیتی‌ها به خصوص قیمت نفت در چند روز اخیر نگرانی‌های معامله‌گران از افزایش تورم کاهش یافت و این امر موجب رشد قیمت دارایی‌های ریسکی‌تر شد. سرمایه‌گذاران بر این باور هستند که کاهش قیمت نفت در سه ماه منتهی به ژوئن توانسته تاثیر چشمگیری در کاهش تورم داشته باشد و از طرفی هم راه تعدیل سیاست‌های ضد تورمی را برای فدرال رزرو باز کرده است. این کاهش نگرانی از تورم موجب شده شاخص S&P ۵۰۰ طی ۵ روز معاملاتی اخیر حدود ۳۲/ ۷ درصد رشد داشته باشد. در بازار رمزارز‌ها نیز بیت‌کوین از لبه پرتگاه ۱۷ هزار دلار بازگشته و تاکنون توانسته خود را بالای حمایت ۲۰ هزار دلار حفظ کند. اما افزایش ترس از رکود موجب شده شرایط دارایی‌های وابسته به اقتصاد آمریکا چندان جالب نباشد. شاخص دلار طی روز‌های اخیر سیر نزولی را تجربه کرده، اما موفق شده که خود را در کانال ۱۰۴ واحد حفظ کند. شرایط معاملات اوراق بهره نیز از تعادل نسبی برخوردار است و توازن قدرت میان معامله‌گران صعودی و نزولی دیده می‌شود.

با وجود اینکه بیت‌کوین خود را بالای قیمت ۲۰هزار دلار حفظ کرده، اما داده‌های مربوط به آدرس کیف‌پول‌های ماینر‌ها نشان می‌دهد که فروش این گروه از بازیگران بازار از ۷ ژوئن سال جاری افزایش داشته است. کاهش قیمت بیت‌کوین در کنار افزایش روزافزون هزینه انرژی ماینر‌ها را مجبور کرده برای تامین هزینه‌ها، بخشی از دارایی‌های خود را به فروش برسانند. با افزایش عرضه از سوی ماینرها، فشار فروش در بازار رمزارز‌ها نیز افزایش یافته که می‌تواند موجب افت قیمت بیت‌کوین در روز‌های آتی شود. گزارش‌ها نشان می‌دهد که در شش ماه اخیر که سختی شبکه بیت‌کوین افزایش داشته و انرژی زیادی صرف آن شده، تعدادی از ماینر‌ها دستگاه‌های خود را خاموش کردند و حدود ۳۵/ ۲درصد از ماینر‌ها از شبکه خارج شده‌اند. شرایط معاملات در بازار‌ها نشان می‌دهد معامله‌گران و سرمایه‌گذارانی که در بازار فعالیت می‌کنند چشم انتظار گزارش‌های مهمی در زمینه تولید ناخالص داخلی ایالات متحده در روز‌های آتی از سوی دولت این کشور هستند. این شاخص‌ها می‌توانند شرایط آینده اقتصادی را روشن‌تر کنند. درحال حاضر معامله‌گران بین دوره رکودی و دوره تورمی درحال گمانه‌زنی هستند و این گزارش‌ها می‌توانند آینده قیمت را مشخص‌تر کنند. داده‌های آماری تا پیش از این پیش‌بینی می‌کردند که تولید ناخالص داخلی برای سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ کاهش داشته باشد که معلول عواملی، چون کاهش شدید صادرات و واردات و آسیب به زنجیره تامین برخی کالا‌ها به دلیل عدم بهبود کامل آسیب‌های ویروس کرونا و از دور خارج شدن برخی تولیدکنندگان کوچک به خاطر افزایش نرخ تورم است.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده