تاریخ: ۲۲ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۰۶
بازدید: ۹۵
کد خبر: ۲۶۷۱۷۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش تحرکات مثبت واردات کامودیتی‌های کلیدی به چین

‌می‌متالز - پس از تحمل فشار زیادی که بر تقاضای کالا‌های کلیدی به چین در اوایل سه ماهه اول سال به چشم می‌خورد، اکنون تصور می‌شود در ماه گذشته حجم واردات کامودیتی‌های کلیدی به چین با بهبود همراه بوده است.

افزایش و کاهش واردات در حوزه فلزات چین

به گزارش می‌متالز، طبق آمار احتمالا در ماه گذشته شاهد افزایش واردات نفت خام به چین بوده ایم، اما خرید زغال سنگ و گاز احتمالا همچنان ضعیف باقی مانده است که با افزایش قیمت‌های بین‌المللی و افزایش تولید داخلی محدود شده است. در این میان واردات کالا‌های کشاورزی احتمالاً از کاهش شدید قیمت‌های جهانی سود برده است.

در این میان در حوزه فلزات انتظار می‌رود واردات مس با افزایش اندکی همراه باشد، حتی اگر تقاضا همچنان کند باشد. محموله‌های کنسانتره آهن ممکن است نسبت به رکورد ثبت شده در ماه می‌نیز کاهش یافته باشد. حجم واردات سنگ آهن به احتمال زیاد ثابت خواهد بود، زیرا معامله گران همچنان به پیش بینی افزایش هزینه‌های زیرساخت چشم دوخته بودند. صادرات آلومینیوم نیز ممکن است از رکورد خود در ماه می‌کمتر باشد، زیرا تقاضای جهانی این فلز در بحبوحه ترس از رکود کاهش یافته است.

چین منتظر ارائه گزارش تولید ناخالص در سه ماهه دوم است

تمام جزئیات، آمار و ارقام واردات و صادرات در گزارش تولید ناخالص داخلی چین در پایان هفته (احتمالا امروز، چهارشنبه) آشکار می‌شود، که می‌تواند نشان دهد که اقتصاد چین در سه ماهه دوم به دلیل محدودیت‌های ویروسی که تلفات سنگینی را به همراه داشته است، کوچک شده است.

با این حال از آنجایی که شانگ‌های با نگرانی به تهدید دور دیگری از قرنطینه چشم دوخته است، واضح است که پایبندی سخت دولت به برنامه کووید صفر همچنان میزان مصرف و تقاضا را با شروع نیمه دوم کاهش خواهد داد.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده