تاریخ: ۰۹ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۸:۴۶
بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۲۶۴۹۲۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

استخراج طلا از معادن مجازی!

‌می‌متالز - پرتاب به سکوی موفقیت برای شرکت‌های دانش بنیان بسیار جذاب است، موفقیت برای آن‌ها در زمینه‌های مختلفی معنا می‌شود، اما به طور قطع شرکت در سکو‌های پرتاب استارتاپی و جذب رانده جدید سرمایه برای آن‌ها شیرینی خاصی دارد، بعد از ظهر چهارشنبه ده استارتاپ پر تلاش معدنی موفق شدند تا پیش از ۳میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در سکوی پرتابی که مجموعه ۱۰۰ استارتاپ و شتاب دهنده کانی‌بوم ترتیب داده بودند، سرمایه جدید جذب کنند!

به گزارش می‌متالز، صبح یکشنبه شروع یک روز به یادماندنی برای برخی استارتاپ‌های حوزه معدن بود که میهمان سکوی پرتاب مجموعه صد استارتاپ و شتاب‌دهنده کانی‌بوم بودند، آن‌ها پای به عرصه سنتی صنایع معدنی گذاشته‌اند تا بتوانند با تزریق علم و دانش خود به این عرصه، خونی تازه در صنایع معدنی کشور تزریق کنند، همه شرکت‌ها از احتیاط ساختار سنتی مدیریت معادن در کشور خاطرات تامل برانگیزی دارند، اما هیچ کدام از راه خود پشیمان نیستند و با انرژی جوانی امیدوارانه به آینده نگاه می‌کنند.

استخراج طلا از معادن مجازی!


سکوی پرتاب معدن با همکاری مجموعه صد استارتاپ و شتاب‌دهنده کانی‌بوم از ساعت ۸ صبح روز یکشنبه در باغ لارک تهران شروع به کار کرد و ده شرکت برتر که پیش‌تر طرح آن‌ها توسط کارشناسان بررسی شده بود و مجوز ورود به مرحله داوری را در اختیار داشتند به ارائه ایده تحولی خود مقابل داوران و سرمایه گذاران جهت جذب راند جدید سرمایه پرداختند.

ایده‌ها عمدتا بر اساس نظام مسائل معدنی کشور طراحی شده بود و هر یک علاوه بر اهدافی مانند صرفه جویی، بومی سازی و... به دنبال حل یک مساله اساسی در صنایع معدنی کشور بودند.

استخراج طلا از معادن مجازی!


این گردهمایی معدنی، مواد مغذی برای روح شرکت کنندگان هم داشت، بعد از اتمام داوری‌ها و برگزاری جلسات جانبی در مراسم اختتامیه اعضای تیم‌های شرکت کننده با هم مسابقه دارت برگزار کردند و تیم برنده (جایزه دو میلیون تومانی) آن را به دو خیریه اختصاص داد.

ایده‌ها همه جدید و نوآورانه بودند از تولید مواد مورد نیاز در صنایع معدنی تا نرم افزار واقعیت افزوده آموزش فعالیت در معادن و استخراج طلا و سایر فلزات گرانبها از قطعات بازیافتی الکترونیکی که هریک درب جدیدی از دنیای علم به روی ما می‌گشود.

پایان مراسم نیز همراه بود با اعلام نتایج بررسی ایده‌های تیم‌های دانش بنیان برای جذب راند جدید سرمایه گذاری که نهایتا منجر به سرمایه گذاری ۳ میلیارد و ۶۵۰ میلیونی جدید در این صنایع توسط گروه‌های سرمایه گذاری شد، شرح نتایج بررسی داوری ایده‌های حاضر در این سکو به شرح زیر بود:

  1. شرکت زمین هوش موفق به جذب راند سرمایه جدید به ارزش ریالی یک میلیارد و پانصد میلیون تومان شد.
  2. استارتاپ سازه‌های آبی گوهر تجهیز نیما موفق به جذب راند جدید سرمایه گذاری به ارزش ۷۰۰ میلیون نقدی و پانصد میلیون غیر نقدی شد.
  3. بهتا صنعت دیگر شرکت حاضر بود که راند سرمایه ۴۵۰ میلیون نقد و ۵۰۰ میلیون غیر نقدی دریافت کرد.


سه استارتاپ ماین ایکس، مبتکران و ماشین بار نیز برای بررسی موشکافانه به کمیته مخصوص ارجاع داده شدند.

منبع: خبرگزاری برنا

عناوین برگزیده