تاریخ: ۰۸ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۰۰
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۲۶۴۹۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

الزام ثبت نام واحد‌های تولیدی و توزیعی در سامانه جامع تجارت

‌می‌متالز - سرپرست اداره کل صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی اظهار کرد: سامانه جامع تجارت برابر بند ۲۳ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر شفاف و روان سازی نظام توزیع کالا و خدمات در کشور طراحی و برابر دستورالعمل‌های ابلاغی کلیه واحد‌های تولیدی، توزیعی، واردکنندگان، باید نسبت به ثبت نام و اخذ کد نقش در سامانه جامع تجارت به آدرس www.ntsw.ir اقدام و اطلاعات تولید و توزیع خود را در این سامانه ثبت نمایند.

به گزارش می‌متالز، وی افزود: اخذ شناسه کالا برای محصولات تولیدی از سامانه جامع تجارت توسط واحد‌های صنعتی و درج قیمت تولیدکننده و مصرف کننده بر روی کالا برابر ضوابط سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان کشور و همچنین ثبت آمار موجودی اولیه محصولات تولیدی، ثبت آمار تولیدات روزانه و ثبت سند فروش کالا و صدور فاکتور الکترونیکی به همراه قیمت فروش در سامانه جامع تجارت از دیگر اقداماتی است که واحد‌های تولیدی مشمول باید انجام دهند.

سرتیپی خاطر نشان کرد: سامانه جامع تجارت با هدف یکپارچه سازی اطلاعات و رصد کالا در زنجیره تجاری از مبادی تولیدی و واردات تا سطح خرده فروشی توسعه داده شده است. در این سامانه امکان ثبت اطلاعات ورود کالا به زنجیره تجاری (واردات و تولید)، انتقال مالکیت (خرید و فروش) و انتقال مکان (انبار و حمل) در سطح شناسه کالا وجود دارد و کلیه فعالین تجاری از مبدا وارداتی و تولیدی تا سطح عمده فروشی و خرده فروشی موظفند با مراجعه به سامانه جامع تجارت کد نقش ویژه خود را در شبکه تجارت داخلی دریافت کنند.

سرپرست اداره کل صمت استان آذربایجان غربی تصریح کرد: تا کنون بیش از ۵۰۰ قلم گروه کالای مشمول ثبت نام در سامانه جامع تجارت شده است از جمله محصولات پتروشیمی، لوازم خانگی، لوازم یدکی، سیمان، محصولات فلزی، کالا‌های اساسی و ... مشخص شده اند که تولید کنندگان داخلی و وارد کنندگان این کالا‌ها باید در سامانه جامع تجارت ثبت نام و کد نقش خود را دریافت کنند.

سرتیپی تأکید کرد: همه واحد‌های اقتصادی شامل واحد‌های صنفی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، شرکت‌های پخش، کسب و کار‌های مجازی عرضه کننده مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، کالا‌های پتروشیمی، روغن موتور تصفیه اول، لوازم خانگی، شیرخشک صنعتی و مقاطع فولادی، مکلف به ثبت اطلاعات از جمله ثبت نام در سامانه جامع تجارت و اخذ کد نقش و همچنین ثبت نام در سامانه جامع انبار‌ها و ثبت اطلاعات مربوط به محل نگهداری کالا‌ها در سامانه‌های یادشده هستند.

منبع: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده