تاریخ: ۱۳ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۱۴
بازدید: ۳۲۴
کد خبر: ۲۶۵۴۶۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تفکیک اتحادیه کسب‌وکار‌های مجازی در دستور کار صمت

‌می‌متالز - قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی گفت: بعد از تشکیل هیات‌مدیره، طی دوماه آینده اتحادیه کسب‌وکار‌های مجازی تفکیک خواهند شد.

به گزارش می‌متالز، محمدمهدی مفتح با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت سیاستگذار است، اظهار کرد: برای تفکیک اتحادیه کسب‌وکار‌های مجازی به دو اتحادیه مستقل توزیعی و خدماتی ابتدا نیاز به تشکیل هیات‌مدیره وجود دارد. وی افزود: تشکیل هیات‌مدیره برای اتحادیه کسب‌وکار‌های مجازی نه تن‌ها با تفکیک منافاتی ندارد، بلکه مقدمه‌ای برای این اقدام محسوب می‌شود. مفتح با تاکید بر درست بودن تفکیک این اتحادیه به دو بخش، خاطرنشان کرد: این اقدام باید زودتر انجام می‌شد، اما در حال حاضر نیز بدون تشکیل هیات‌مدیره امکان آن فراهم نخواهد شد.

این مقام مسوول در خصوص ثبت نام جدید برای برگزاری انتخابات، تصریح کرد: حساسیتی در این زمینه وجود ندارد، بلکه مطابق قانون عمل خواهد شد و در صورت نیاز نامزد‌های جدید معرفی می‌شوند. قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، اظهارکرد: تفکیک اتحادیه کسب‌وکار‌های مجازی تصمیمی در سطح هیات‌مدیره نیست که بتوانند با آن مخالف کنند یا مشمول مرور زمان شود و آن را به فراموشی بسپارند. وی افزود: این تفکیک به موجب قانون است که انجام ندادن آن تخلف محسوب می‌شود و قابل پیگیری قضایی است، به همین دلیل بعد از تشکیل هیات‌مدیره پس از برگزاری انتخابات، طی دوماه آینده تفکیک این اتحادیه انجام خواهد شد. اردیبهشت ماه امسال وزیر صنعت، معدن و تجارت با تفکیک اتحادیه کسب‌وکار‌های مجازی به دو اتحادیه کسب‌وکار‌های مجازی توزیعی و اتحادیه کسب‌وکار‌های مجازی خدماتی موافقت کرد.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده