تاریخ: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۰۳
بازدید: ۲۴۶
کد خبر: ۲۵۱۴۱۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه اعلام کرد:

افزایش رضایتمندی مردم و رسیدگی درست و دقیق به تخلفات با راه‌اندازی سامانه CODR

افزایش رضایتمندی مردم و رسیدگی درست و دقیق به تخلفات با راه‌اندازی سامانه CODR
‌می‌متالز - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در مراسم رونمایی از سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات از کسب و کار‌های اینترنتی و داوری جمعی برخط (CODR)، افزایش رضایتمندی مردم و رسیدگی درست و دقیق به شکایات از کسب‌وکار‌های اینترنتی را از مزایای راه‌اندازی این سامانه، دانست.

به گزارش می‌متالز، اصغر جهانگیر افزود: موضوع هوشمندسازی رسیدگی به تخلفات و شکایات در سند تحول قوه قضائیه نیز هدف‌گذاری شده است.

وی با بیان این‌که هوشمندسازی بر اساس برنامه ششم توسعه تکلیف ما است، تصریح کرد: نگاه راهبردی به موضوع هوشمندسازی رسیدگی به تخلفات و شکایات وجود دارد، ضمن این‌که رهنمود‌های مقام‌معظم‌رهبری و رؤسای قوه قضاییه در گذشته نیز با تأکید بر این موضوع بوده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در خصوص داوری جمعی در سامانه (CODR) نیز گفت: در نظام اسلامی تا جایی که ممکن است کار‌ها باید به خود مردم واگذار شود.

جهانگیر در این خصوص اضافه کرد: برای افزایش رضایتمندی تا جایی‌که ممکن است، ارجاعات برای حل مسائل مردم از طریق داوری توسط خودشان باید انجام شود که این سامانه با همین هدف ایجاد شده است.

گفتنی است، سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات از کسب‌وکار‌های اینترنتی و داوری جمعی بر خط (CODR) با حضور وزیر صمت، وزیر دادگستری و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، رونمایی شد.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده