تاریخ: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۵۷
بازدید: ۴۵۵
کد خبر: ۲۵۱۴۱۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر صمت در جمع خبرنگاران تأکید کرد:

ضرورت ایجاد سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات از کسب‌و‌کار‌های اینترنتی با توجه به ارتقای حجم معاملات الکترونیکی

ضرورت ایجاد سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات از کسب‌و‌کار‌های اینترنتی با توجه به ارتقای حجم معاملات الکترونیکی
‌می‌متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از پایان مراسم رونمایی از سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات از کسب‌وکار‌های اینترنتی و داوری جمعی برخط (CODR) در جمع خبرنگاران، راه‌اندازی این سامانه هوشمند را با توجه به افزایش حجم معاملات الکترونیکی، یک ضرورت دانست.

به گزارش می‌متالز، سیدرضا فاطمی‌امین افزود: این سامانه برای رسیدگی به شکایات از کسب‌وکار‌های اینترنتی به صورت داوری جمعی و برخط است.

وی راه‌اندازی این سامانه را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: با توجه به این‌که حجم فروش و مبادلات الکترونیکی به شدت رو به افزایش است، راه‌اندازی این سامانه یک ضرورت بود.

رسیدگی سریع‌تر به شکایات از کسب‌و‌کار‌های اینترنتی

وزیر صنعت، معدن و تجارت از ثبت ماهیانه ۲ هزار و ۵۰۰ شکایت از کسب‌وکار‌های اینترنتی خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این سامانه هوشمند، رسیدگی به این‌گونه شکایت‌ها در مدت زمان کوتاه‌تری انجام می‌شود.

فاطمی‌امین با بیان این‌که این سامانه الزامات بسیار محکمی دارد، تأکید کرد: سامانه برخط (CODR) بیشتر نقش بازدارندگی برای پیشگیری از تخلفات احتمالی خواهد داشت و این سامانه در رتبه‌بندی کسب‌وکار‌های اینترنتی که برای ما بسیار مهم است، تأثیر زیادی دارد.

گفتنی است، سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات از کسب‌وکار‌های اینترنتی و داوری جمعی بر خط (codr) با حضور وزیر صمت، وزیر دادگستری و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه رونمایی شد.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده