تاریخ: ۲۵ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۲۶
بازدید: ۲۲۵
کد خبر: ۲۶۷۳۹۸
سرویس خبر : زمین شناسی
استاندار قم:

وضعیت بلاتکلیف مجوز‌های اکتشافات تا یک ماه آینده تعیین تکلیف شود

‌می‌متالز - استاندار قم با انتقاد از وضعیت بلاتکلیف مجوز‌های اکتشافات معدنی استان، ادامه داد: سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی تا یک ماه آینده باید نسبت به تعیین تکلیف این محدوده‌ها اقدام نماید.

به گزارش می‌متالز، سیدمحمدتقی شاهچراغی روز شنبه در نخستین جلسه شورای معادن در سال جاری، افزود: بهره گیری از ظرفیت معادن قم جزء سیاست‌های کاری مهم مجموع مدیریت استان است.

وی در ادامه با اشاره به طرح راهداری استان نسبت به راه اندازی کارخانه آسفالت در نزدیکی حوض سلطان، یادآور شد: مجموعه مدیریت استان نسبت به برداشت منابع معدنی مانعی نمی‌داند، ولی در خصوص راه اندازی کارخانه آسفالت باید مباحث کارشناسی لازم صورت بگیرد.

استاندار قم با اشاره به توقف فعالیت ۴ ساله معدن مخلوط کوهی فاضل در فاصله ۴.۵ کیلومتری از روستای ونارچ، گفت: اگر این معدن از نظر حقوقی مشکلی نداشته باشد و موازین قانونی در قالب آن رعایت شده باید فعالیت خود را از سر بگیرد.

وی با اشاره به وضعیت معدن سنگ لاشه موجان در فاصله ۶۰۰ متری روستای موجان در محدوده شهر دستجرد قم، گفت: فاصله اندک این معدن با حریم روستا پذیرفتی نیست و باید برخی تدابیر مانند جابه جایی معدن در دستور کار قرار بگیرد.

استاندار قم اهمیت معادن در افزایش درآمد‌ها و رشد اقتصادی استان را مورد توجه قرار داد و گفت: از پیش زمینه‌های دستیابی به رشد ۸ درصدی اقتصاد در قم، استفاده از ظرفیت‌های معدنی است.

وی درخواست فرمانداری کهک برای برداشت شن و ماسه از رودخانه صرم، تصریح کرد: در چنین مباحثی مجوز برداشت مشروط بر مشخص بودن میزان مصرف و محل مصرف آن است.

استاندار قم با اشاره به درخواست تعطیلی موقت معدن دریاچه نمک قم، تصریح کرد: دریاچه نمک بدلیل اهمیت بالای آن یکی از طرح‌های در تراز ملی است و ظرف یک ماه آینده وضعیت سرمایه گذاری و استخراجات معدنی آن در ابعاد مختلف مشخص خواهد شد.

شاهچراغی ادامه داد: دریاچه نمک ظرفیت بالایی در خصوص مباحث معدنی و گردشگری دارد و برای استفاده از ظرفیت‌های آن لازم است تا زیرساخت‌های اولیه آن مانند مسیردسترسی، آب، برق و سایر زیرساخت‌ها تامین شود.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) قم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده