تاریخ: ۲۸ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۰۰
بازدید: ۱۲۶
کد خبر: ۲۶۷۸۵۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

اقدامات موثر چین، سنگ آهن را به بالای ۱۰۰ دلار رساند

‌می‌متالز - با اقدامات موثر تنظیم کنندگان بازار چین، باخش املاک و مستغلات چین که یک چهارمتقاضای داخلی فولاد را تشکیل میدهد، مورد بازیابی و حل مشکلات قرار گرفت تا بازار فلزات از آشغتگی در آید. این اقدامات قیمت سنگ آهن را به بالای ۱۰۰ دلار در هر تن بازگرداند.

به گزارش می‌متالز، معاملات آتی سنگ آهن دالیان و سنگاپور در روز دوشنبه به بالای ۱۰۰ دلار بازگشت. قرارداد اول ماه آگوست برای سنگ آهن در بورس سنگاپور با ۳.۷ درصد افزایش به ۱۰۰.۰۵ دلار در هر تن رسید که از پایین‌ترین رقم هشت ماهه پیش از این، ۹۶ دلار در روز جمعه بازگشت. از سوی دیگر در بورس کالای دالیان چین، پرمعامله‌ترین قرارداد سنگ آهن برای تحویل ماه سپتامبر پس از اینکه پیش‌تر به پایین‌ترین سطح هفت ماهه خود یعنی ۶۳۸.۵۰ یوان رسیده بود، با ۲.۲ درصد افزایش به ۶۷۹ یوان (۱۰۰.۶۳ دلار) در هر تن، معاملات روزانه را به پایان رساند.

زیرا تولیدکننده برتر فولاد چین در پی کاهش نگرانی‌ها در مورد مشکلات مالی پیش روی بخش املاک خود و افزایش نگرانی‌ها در مورد ادامه دار شدن کووید-۱۹ خود بودند و معاملات را به بالای ۱۰۰ دلار درهر تن رساندند. تنظیم کنندگان بازار در چین با کاهش نگرانی‌های ناشی از تحریم گسترده وام مسکن در خانه‌های ناتمام، تصمیم گرفتند نیاز‌های مالی توسعه‌دهندگان را در صورت منطقی برآورده کنند.

تحریم وام‌های مسکن بازار‌های فلزات را در هفته گذشته متلاطم کرد. بخش املاک چین حدود یک چهارم تقاضای داخلی فولاد را تشکیل می‌دهد.

شعله ور شدن کووید-۱۹ نیز یک نگرانی مکرر است، زیرا چندین شهر چین از جمله شانگ‌های به دلیل شیوع‌های جدید در معرض خطر هستند.

افزایش تمامی قیمت‌ها در بورس آتی

سایر کالا‌ها در محصولات فولادی چین نیز پس از فروش اخیر با نوسانات رو به بالا همراه بودند. میلگرد فولادی ساختمانی در بورس آتی شانگ‌های ۲.۱ درصد و کلاف نورد گرم ۳.۱ درصد افزایش یافتند. فولاد ضد زنگ ۰.۲% افزایش یافت. زغال سنگ کک‌سازی دالیان نیز کک هر کدام و ۳.۶% و ۳.۳% افزایش یافت.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده