تاریخ: ۲۵ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۱۶
بازدید: ۱۱۴
کد خبر: ۲۶۷۸۲۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
براساس آمار گمرک چین؛

واردات سنگ آهن چین کاهش یافت

‌می‌متالز - آمار‌های منتشر شده توسط گمرک چین نشان می‌دهد که واردات سنگ آهن این کشور در ماه ژوئن نسبت به سال گذشته کاهش نسبتاً کمی داشته است که به نظر کارشناسان دلیل این اتفاق کاهش تقاضا از سوی صنعت فولاد سازی بوده است.

کاهش واردات سنگ آهن چین ادامه دار خواهد بود؟

به گزارش می‌متالز، اداره کل گمرک چین اعلام کرد بزرگترین مصرف‌کننده سنگ آهن جهان در ماه گذشته ۸۸٫۹۷ میلیون تن سنگ آهن وارد کرده است که نسبت به ۸۹٫۴۲ میلیون تن در ژوئن سال قبل ۰٫۵ درصد کاهش داشته است.

سطح واردات ژوئن همچنین ۳٫۸ درصد کاهش ماهانه را نسبت به ماه می‌نشان داد.

در نیمه اول سال ۲۰۲۲، چین ۵۳۵٫۷۵ میلیون تن سنگ آهن وارد کرد که ۴٫۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشت.

واردات سنگ آهن چین از مارس تا آوریل کاهش یافته بود، زیرا شرکت Vale برزیل فعالیت خود را به دلیل باران شدید متوقف کرد در حالی که شرکت‌های معدنی استرالیا از کمبود نیروی کار ناشی از بیماری کرونا رنج می‌بردند.

اختلالات عرضه از ماه می‌کاهش یافته است و تحلیلگران انتظار دارند واردات چین در نیمه دوم سال افزایش یابد.

آتیلا ویدنل، مدیرعامل شرکت Navigate Commodities در سنگاپور، گفت: ما نباید فراموش کنیم که استراتژی‌های استخراج چند میلیون تن سنگ‌آهن در سال را نمی‌توان در یک لحظه یا در پاسخ به نوسانات قیمت تغییر داد.

قرنطینه برای مهار گسترش کووید ۱۹ به کاهش مصرف سنگ آهن توسط بخش فولاد چین کمک کرد.

بر اساس داده‌های موسسه مشاوره SteelHome، تا ۸ جولای، موجودی سنگ آهن در بنادر چین پس از دو هفته متوالی افزایش، به بالاترین میزان در یک ماه گذشته یعنی ۱۲۸٫۳ میلیون تن رسید.

موسسه ANZ Research در یادداشت خود در این باره نوشته است: شرکت‌های فولادی چینی همچنان از حاشیه‌های سود ضعیف و موجودی‌های بالا رنج می‌برند که باعث تعلیق برخی فعالیت‌ها شده است.

داده‌های گمرک چین همچنین نشان می‌دهد که صادرات محصولات فولادی در ماه ژوئن به ۷٫۵۶ میلیون تن رسید که ۱۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۱ افزایش داشته است.

صادرات فولاد چین در نیمه اول سال ۲۰۲۲ به ۳۳٫۴۶ میلیون تن رسید که ۱۰٫۵ درصد کمتر از سال گذشته است.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده