تاریخ: ۳۰ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۰:۱۸
بازدید: ۹۶
کد خبر: ۲۶۸۴۵۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

سنگ آهن در چین از سکه افتاد

‌می‌متالز - سنگ آهن، زغال سنگ و قراضه در دومین روز از هفته جاری یعنی سه شنبه ۱۹ جولای در مسیر افت نرخ قدم برداشتند و به این ترتیب مجددا سیگنال‌های کاهش نرخ در بازار جهانی آهن و فولاد غلبه کرد.

به گزارش می‌متالز، بازگشت قیمتی سنگ آهن به کانال ۱۰۰دلار دوامی نداشت. پایین ماندن تقاضا برای فولاد در بازار داخلی چین با وجود وعده دولت این کشور به منظور حمایت از بخش مسکن، زمینه افت نرخ در بازار سنگ آهن را فراهم کرد. به این ترتیب، کاهش تقاضا برای خرید سنگ آهن دریایی وارداتی به چین باعث شد تا هر تن سنگ آهن عیار ۶۲‌درصد تحویل بنادر شمالی چین معیار پلتس با نرخ ۹۶دلار و ۴۵سنت در روز ۱۹ جولای مورد معامله قرار گیرد.

فروش سنگ آهن منوط به ارائه تخفیف شد

منابع پلتس از افزایش ارائه تخفیف برای فروش برخی محموله‌های سنگ آهن وارداتی چین خبر می‌دهند. میزان فعلی این تخفیف‌ها در محدوده ۵۰سنت به ازای هر تن قرار دارد. همچنین گفته می‌شود، کاهش تقاضا برای فولاد و تیره و تار شدن چشم انداز تقاضا برای محصولات فولادی ساختمانی باعث شده است تا برخی فولادسازان محصولات خود را در فروش بلندمدت با تخفیف یک تا ۵/ ۱دلاری به فروش برسانند. در این شرایط برخی تحلیلگران بازار آهن و فولاد پیش‌بینی می‌کنند که تقاضای پایین برای سنگ آهن تا ماه آگوست ادامه یابد؛ اما وضعیت در ماه سپتامبر با بازگشت تقاضای فصلی بهبود یابد. در این فصل از سال، چین با باران‌های موسمی روبه‌روست و این موضوع نیز مانعی در مقابل فعالیت‌های ساخت وساز است و به این ترتیب تقاضای مصرفی تحت فشار کاهشی قرار دارد.

زغال سنگ کاهشی ماند

همراستا با افول بازار فولاد چین، بهای زغال سنگ کک شوی وارداتی این کشور نیز همچنان کاهشی ماند. به این ترتیب هر تن زغال سنگ سی اف آر چین با کاهش ۲دلاری در هر تن با نرخ ۳۴۶دلار معامله شد. به گزارش پلتس، وضعیت نامساعد بازار فولاد در چین باعث شده است تا تجار و فولادسازان در خرید زغال سنگ تردید کنند. البته در این شرایط هم زمزمه‌هایی از احتمال بازگشت قیمتی در بازار فولاد چین به گوش می‌رسد؛ اما همچنان جریان کاهشی در این بازار غلبه دارد. با وجود این، وضعیت برای زغال سنگ کک شوی فوب استرالیا در روز ۱۹ جولای تا حدی بهتر بود و این محصول با افزایش ۵۰سنتی با نرخ ۲۳۰دلار به ازای هر تن معامله شد.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده