تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۵۷
بازدید: ۱۱۲
کد خبر: ۲۶۸۶۵۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کاهش معاملات سنگ آهن در پی نامعلوم بودن میزان تقاضا

می متالز - در روز پنجشنبه معاملات آتی سنگ آهن دالیان و سنگاپور کاهش یافت، چراکه سرمایه گذاران دید مثبتی نسبت به میزان تقاضای چین پس از آخرین وعده های دولت در مورد محرک های اقتصادی ندارند. این تغییر دیدگاه سرمایه گذاران در حالی روی داد که پس از اعلام وعده های دولت میزان تقاضا افزایش کوتاه مدتی داشت.

نگاهی بر معاملات سنگ آهن

به گزارش می‌متالز، پرمعامله‌ترین قرارداد سنگ آهن در بورس کالای دالیان چین، برای تحویل در سپتامبر، پس از رسیدن به ۶۴۶.۵۰ یوان، معاملات روزانه را با ۰.۳ درصد کاهش (معادل ۶۵۷ یوان یا ۹۷.۱۵ دلار در هر تن) پایان داد.

در بورس سنگاپور نیز، قرارداد ماهانه آگوست ماده فولاد سازی تا ساعت ۰۷:۰۸ به وقت گرینویچ با ۰.۶ درصد کاهش به ۹۸.۸۵ دلار در هر تن رسید.

ادامه نگرانی‌ها در مورد قرنطینه‌های کووید – ۱۹ در چین

بر اساس گزارش منابع خبری، علیرغم تعهد مکرر دولت مبنی بر حمایت از اقتصاد، اما نگرانی‌ها در مورد قرنطینه‌های کووید – ۱۹ در چین (بزرگترین تولید کننده فولاد جهان) و تأثیر آن بر میزان تقاضا برای محصولات فولادی و مواد خام، همچنان ادامه دارد.

در همین راستا، کلان شهر جنوبی شنژن متعهد شد که از شیوع آهسته در حال گسترش کووید – ۱۹ جلوگیری کند، زیرا مقامات به سیاست منحصر به فرد «صفر کووید» چین پایبند هستند.

علاوه بر این، خطرات ناشی از قرنطینه بانک توسعه آسیایی را بر آن داشته است که پیش بینی رشد اقتصادی چین در سال جاری را با یک درصد کاهش به ۴.۰ درصد برساند.

نظرات تحلیلگران در مورد بازار سنگ آهن

تحلیلگران در یادداشتی اعلام کردند که در میان ضعف پایدار میزان تقاضا، بازار سنگ آهن چین احتمالاً در نیمه دوم سال با مازاد عرضه مواجه خواهد شد.

بر اساس داده‌های مشاوران Steel Home نیز، موجودی سنگ آهن در چین طی سه هفته گذشته به طور پیوسته افزایش یافت و به بالاترین حد هفت هفته اخیر یعنی ۱۳۰.۶ میلیون تن رسید و به همین دلیل تحلیلگران بر این باورند که ممکن است ذخایر بیشتری انباشته شوند.

کارخانه‌های فولاد در هفته‌های اخیر تولید خود را کاهش داده و تأسیسات خود را زودتر از حد معمول تحت تعمیر و نگهداری قرار داده اند.

در همین حال، داده‌های منتشر شده نشان می‌دهد، زغال سنگ کک دالیان DJMcv۱ حدود ۴.۷ درصد و زغال سنگ کک حدود ۲.۲ درصد کاهش را تجربه نمود.

تحلیلگران ژنگژو معتقدند تولید کنندگان زغال سنگ کک که شکل فرآوری شده زغال سنگ متالورژیکی مورد استفاده در ذوب سنگ آهن می‌باشد، توافق کرده اند که به منظور جلوگیری از ضرر‌های بیشتر میزان تولید را کاهش دهند.

علاوه بر این، بر اساس داده‌های منتشر شده میلگرد و کویل نورد گرم در بورس آتی شانگ‌های به ترتیب رشد ۰.۷ درصدی و ۰.۵ درصدی را تجربه نمودند، اما قیمت فولاد ضد زنگ ۱.۱ درصد کاهش یافت.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده