تاریخ: ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۱۳
بازدید: ۳۲۶
کد خبر: ۲۶۸۷۳۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

جهش قیمت سنگ آهن به بالاترین حد دو هفته‌ای

‌می‌متالز - قیمت سنگ آهن در روز سه‌شنبه (۲۶ جولای) به بالاترین حد دو هفته‌ای رسید و این امیدواری‌ها را افزایش داد که بهبود حاشیه سود در کارخانه‌های فولاد چین و حمایت پکن از صنعت داخلی درگیر املاک و مستغلات، تقاضا برای ماده فولادسازی را افزایش دهد.

به گزارش می‌متالز، پرمعامله‌ترین قرارداد آتی سنگ آهن برای تحویل در سپتامبر در بورس کالای دالیان چین پس از رسیدن به بالاترین میزان خود از ۱۱ جولای با ۷۴۹ یوان در اوایل جلسه، با ۵.۶ درصد افزایش به ۷۴۸.۵۰ یوان (۱۵۳.۵ دلار سنگ آهن) در هر تن، معاملات روزانه خود را ۵.۶ درصد افزایش داد.

پس از گزارش‌هایی مبنی بر اینکه چین، تولیدکننده برتر فولاد، صندوق نجاتی به ارزش ۳۰۰ میلیارد یوان برای توسعه‌دهندگان دارایی که از بحران بدهی آسیب دیده‌اند، راه‌اندازی می‌کند و به دنبال بازگرداندن اعتماد به صنعت است، احساسات بهبود یافته است.

گمانه زنی‌ها همچنین افزایش یافت که کارخانه‌های فولاد چینی در حال آماده شدن برای راه اندازی مجدد برخی از کوره‌های بلند بیکار خود در هفته آینده هستند.

قیمت سنگ آهن دالیان از پایین‌ترین سطح هفت ماهه خود در ۲۰ جولای حدود ۱۵ درصد افزایش یافته است، اما عدم قطعیت وجود دارد که آیا دستاورد‌های سنگ آهن می‌تواند پایدار بماند یا خیر.

بر اساس گزارش رویترز، به نظر می‌رسد کاهش معنی دار سیاست کووید صفر چین محتمل‌ترین راه برای ایجاد اعتماد به بخش املاک چین است. میلگرد فولادی ساختمانی در بورس آتی شانگ‌های ۰.۳ درصد افزایش یافت، در حالی که کویل نورد گرم ۰.۵ درصد افزایش یافت. فولاد ضد زنگ ۰.۴ درصد اضافه شد و زغال سنگ کک در بورس دالیان یک درصد و کک ۰.۷ درصد افزایش یافت.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده