تاریخ: ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۲۴
بازدید: ۹۴
کد خبر: ۲۶۸۹۷۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

معاملات آتی سنگ آهن افزایش یافت

‌می‌متالز - به گزارش منابع خبری، داده‌های منتشر شده مربوط به معاملات انجام شده در سه ماهه سوم، افزایش معاملات آتی سنگ آهن را نشان می‌داد که این امر به نوبه خود رشد اقتصادی ناشی از امید به بازگشت اقتصادی برای تولید کننده و مصرف کننده‌های برتر فولادی چین در سه ماهه سوم را به همراه داشت.

نگاهی به معاملات آتی سنگ آهن

به گزارش می‌متالز، پرمعامله‌ترین قرارداد سنگ آهن، در بورس کالای دالیان چین، پس از رسیدن به ۷۲۳.۵۰ یوان، قوی‌ترین سطح نسبت به ۱۴ جولای، با ۷.۱ درصد افزایش به ۷۱۱ یوان (۱۰۵.۲۷ دلار) در هر تن رسید. تحویل این محموله مربوط به ماه سپتامبر می‌باشد.

در همین حال، قرارداد مربوط به سنگ آهن برای ماه آگوست در بورس سنگاپور پس از ثبت اولین افزایش هفتگی خود در سه هفته گذشته، تا ساعت ۰۷:۰۲ روز جمعه به وقت گرینویچ با ۲.۲ درصد افزایش به ۱۰۵.۴۰ دلار در هر تن رسید.

زغال سنگ کک دالیان نیز حدود ۳.۳ درصد و کک حدود ۲.۹ درصد افزایش یافت.

رسانه‌های دولتی روز جمعه پس از جلسه عادی کابینه گزارش دادند که چین تلاش‌های زیادی برای تثبیت بهبود اقتصادی خود به ویژه در سه ماهه سوم با اولویت قرار دادن ثبات اشتغال و قیمت‌ها انجام خواهد داد.

تحلیلگران Zhongzhou Futures در یادداشتی در این زمینه اعلام کردند: «بازار مشتاقانه منتظر بازگشت روند و بهبود اقتصاد در سه ماهه سوم است».

تغییرات اقتصاد چین تحت تأثیر کووید – ۱۹

منابع خبری گزارش دادند، رشد اقتصادی چین در سه ماهه منتهی به ژوئن تحت تأثیر کاهش میزان تقاضا ناشی از شیوع کووید – ۱۹ قرار گرفته و با افت قابل توجهی همراه بود، به طوری که فعالیت‌های اقتصادی کاملا مختل شده و به شدت آسیب دیدند.

معاملات آتی فولاد چین نیز پس از گزارش‌هایی مبنی بر اینکه چین در حال برنامه ریزی برای راه اندازی صندوق املاک و مستغلات به ارزش ۳۰۰ میلیارد یوان برای حمایت از بیش از ۱۲ توسعه دهنده املاک است، افزایش یافت.

همچنین در بورس آتی شانگهای میلگرد حدود ۰.۸ درصد، کویل نورد گرم حدود ۱.۶ درصد و فولاد ضد زنگ حدود ۱.۲ درصد افزایش یافت.

با وجود افزایش‌های فوق، انتظار می‌رود خطرات ناشی از قرنطینه کووید – ۱۹هرگونه سود دریافتی را محدود کند.

در همین حال، شانگهای به ساکنان ۹ منطقه شهر و برخی مناطق کوچکتر دستور داد تا آزمایشات کووید – ۱۹ را طی ۲۶ تا ۲۸ ژوئیه انجام دهند، زیرا موارد پراکنده محلی در این مرکز تجاری دیده شده است.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده