تاریخ: ۳۰ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۲۵
بازدید: ۹۵
کد خبر: ۲۶۸۴۵۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

BHP از کاهش تولید سنگ آهن خبر می‌دهد

‌می‌متالز - به گزارش منابع خبری، مدیر اجرایی BHP برای سال منتهی به ۳۰ ژوئن ۲۰۲۲ اعلام کرد، با وجود عملکرد قوی در کسب و کار مربوط به سنگ آهن، زغال سنگ و سایر پروژه‌ها این شرکت تصمیم به کاهش تولید سنگ آهن دارد.

نگاهی بر گزارش عملکرد یک ساله BHP

به گزارش می‌متالز، BHP پس از بررسی عملکرد یک ساله (منتهی به ۳۰ ژوئن ۲۰۲۲) خود در گزارشی اعلام کرد: «در پایان یک سال مالی می‌توان گفت سه ماهه چهارم بسیار قوی همراه با پیشرفت قابل توجهی در تولید سنگ آهن را پشت سر گذاشته ایم. گزارش عملکرد ما در سال جاری فعالیت‌های ایمن، قابل اعتماد و میزان تقاضای بالا برای کالا‌های ما را نشان می‌دهد و در واقع یک سال دیگر را بدون مرگ و میر به پایان رساندیم و در تلاش خود برای بهبود ایمنی و رسیدگی به نژادپرستی و قلدری، تزلزل ناپذیر هستیم».

همچنین، مدیر اجرایی BHP اظهار کرد که، حجم فروش تمام سال ما در بخش سنگ آهن در استرالیای غربی به دلیل عملکرد قابل اعتماد و پروژه جناح جنوبی نه تنها به افزایش خود ادامه داد، بلکه رکورددار نیز بود.

علاوه بر این، در زمینه مس Escondida در شیلی، رکورد استخراج مواد را داشت و توان فعالیت‌های ما نیز تا حدودی رکورد دار بوده است و البته Olympic Dam در استرالیای جنوبی نیز در سه ماهه چهارم پس از برنامه ریزی تعمیر و نگهداری کارخانه ذوب، عملکرد قوی داشت.

در همین حال، زغال سنگ متالورژی کوئینزلند نیز عملکرد زیربنایی قوی را برای این بازه زمانی سه ماهه در مواجهه با آب و هوای مرطوب به طور قابل توجهی ارائه داد.

BHP در حال ارزیابی تأثیرات بر ذخایر اقتصادی BMA

بر اساس داده‌های موجود، BHP در حال ارزیابی تأثیرات بر ذخایر اقتصادی BMA و طول عمر استفاده از معادن در نتیجه افزایش حق امتیاز زغال سنگ توسط دولت کوئینزلند است. تقریباً سه برابر شدن حق الامتیاز‌های درجه یک، شرایط بسیار بدی را به وجود آورده است که تا کنون یکی از بدترین شرایط حق الامتیاز‌های زغال سنگ در جهان بوده و سرمایه‌گذاری و مشاغل در این ایالت را تهدید نموده است.

بر اساس ارزیابی انجام شده، پروژه ۵.۷ میلیارد دلاری پتاس جانسن BHP در کانادا نیز در حال پیگیری است و این شرکت در تلاش است تا اولین تولید را تا سال ۲۰۲۶ انجام دهد.

مدیر اجرایی BHP در ادامه خاطر نشان کرد، در طول سال، تجارت نفت خود را با Woodside ادغام کردیم و در نتیجه فروش BMC و Cerrejón را تکمیل نموده و تصمیم گرفتیم آن را حفظ کنیم. فعالیت‌های زغال سنگ انرژی نیو ساوت ولز نیز تا توقف استخراج در سال ۲۰۳۰، مشروط به تاییدیه‌های مربوطه می‌باشد.

مدیر اجرایی BHP همچنین اظهار کرد: «ما ساختار شرکت خود را متحد نمودیم و بازار جهانی مس و نیکل خود را گسترش دادیم. با وجود اینکه، نوسانات گسترده‌تر بازار همچنان ادامه دارد و انتظار داریم که اثر تاخیری فشار‌های تورمی تا سال مالی ۲۰۲۳، همراه با رکود در بازار کار و محدودیت‌های زنجیره تامین، ادامه یابد».

به گزارش آرتان پرس، در شرایط کنونی انتظار می‌رود که چین در سال پیش رو با تأثیرگذاری سیاست‌های محرک به رشد کمک کند. با این حال، تداوم درگیری در اوکراین، بحران انرژی در اروپا و تشدید سیاست‌ها در سطح جهانی انتظار می‌رود منجر به کاهش کلی رشد جهانی شود.

در همین راستا مدیر اجرایی BHP اعلام کرد: «تمرکز قوی ما بر ایمنی، قابلیت اطمینان عملیاتی، کنترل هزینه و ارزش اجتماعی به ما کمک می‌کند تا به این چالش‌ها غلبه کنیم و به ارائه خدمت برای همه ذینفعان خود ادامه دهیم».

منبع: آرتان پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده