تاریخ: ۳۱ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۰۴
بازدید: ۱۰۳
کد خبر: ۲۶۷۹۸۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس

امسال در سه ماهه نخست ۱۴۲ میلیون دلار صادرات داشته که نسبت به سال گذشته با رشد ۱۴۷ درصدی مواجه هستیم

‌می‌متالز - استان فارس در سال گذشته از بخش گمرکات ۴۲۴ میلیون دلار صادرات داشته ایم که این میزان بر اساس مبنای تولید از استان فارس به مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰ میلیون دلار بوده است

به گزارش می‌متالز، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در گزارشی به اقدامات صورت گرفته در حوزه تجارت پرداخت و از رییس سازمان توسعه تجارت ایران بر تسریع در روند صدور مجوز پایانه‌های صادراتی کشاورزی فارس تاکید کرد.

حمیدرضا ایزدی، ریبس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در چهارمین کارگروه توسعه صادرات استان اظهار داشت: استان فارس در سال گذشته از بخش گمرکات ۴۲۴ میلیون دلار صادرات داشته ایم که این میزان بر اساس مبنای تولید از استان فارس به مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰ میلیون دلار بوده است.

وی درخصوص میزان صادرات فارس در طی سه ماهه اول امسال و سال گذشته عنوان کرد: امسال در سه ماهه نخست ۱۴۲ میلیون دلار صادرات داشته که نسبت به سال گذشته با رشد ۱۴۷ درصدی مواجه هستیم.

ایزدی از تشکیل سه جلسه کارگروه توسعه صادرات استان و ۳۴ مصوبه و اجرایی شدن ۱۸ مصوبه آن خبر داد.

وی ادامه داد: پنج میز ملی را بر عهده استان فارس گذاشته اند که نشان از توان صادراتی و مدیریتی فارس دارد.

به گفته وی در سه ماهه اول امسال تعداد ۲۴ نمایشگاه تخصصی در محل نمایشگاه‌های بین المللی فارس برگزار شده که توانمندی‌ها و نیازمندی‌های استان را احصا میتوان کرد.

پایانه‌های صادراتی کشاورزی از دیگر موضوعاتی بود که مدیرکل صمت استان فارس به آن پرداخت و گفت: فارس از قطب‌های محصولات کشاورزی، باغی و صیفی است که باید پایانه صادراتی ما در این حوزه به جریان افتاده و عملیاتی شود.

وی اضافه کرد: پایانه صادراتی فسا نیز با زیرساخت‌های آماده منتظر صدور مجوز برای شروع فعالیت است.

ایزدی همچنین درخصوص کارت‌های بازرگانی عنوان کرد: در فارس هزار و ۱۱۰ فقره کارت بازرگانی فعال داریم که ۴۴۴ فقره آن برای واحد‌های تولیدی و ۶۶۶ فقره کارت بازرگانی نیز برای بازرگانان فعال در بخش صادرات و واردات می‌باشد.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده