تاریخ: ۳۰ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۲۰
بازدید: ۹۶
کد خبر: ۲۶۸۱۸۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

زمینه حضور سرمایه‌گذاران عراقی برای سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری فراهم می‌شود

‌می‌متالز - دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: این اتاق آمادگی دارد زمینه حضور سرمایه‌گذاران عراقی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف استان را فراهم می‌کند.

به گزارش می‌متالز، سید جلیل‌الله رضوی دهکردی روز پنجشنبه در نشست با هیات تجاری و اقتصادی عراق به میزبانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: افزایش همکاری‌های تجاری بین این استان و کشور عراق به اشتغال‌زایی، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی در منطقه منجر می‌شود.

وی افزود: در این راستا بسته‌های سرمایه‌گذاری اقتصادی در بخش‌های مختلف چهارمحال و بختیاری تهیه، تدوین و به سرمایه‌گذاران عراقی متقاضی سرمایه‌گذاری در این استان ارائه خواهد شد.

رضوی تصریح کرد: تسریع در روند واگذاری زمین، تأمین تسهیلات ارزی، معافیت‌های مالیاتی و صدور مجوز‌های قانونی برای سرمایه‌گذاری بازرگانان عراقی در چهارمحال و بختیاری در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: معرفی بازرگانان چهارمحال و بختیاری برای بهره‌مندی از تسهیلات و مشوق‌های مورد سرمایه‌گذاری در کشور عراق از سوی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان تسریع می‌شود.

یک هیات تجاری از کشور عراق به‌منظور بررسی راه‌های مشارکت با فعالان دولتی و خصوصی حوزه اقتصادی چهارمحال و بختیاری در شهرکرد حضور دارند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی

عناوین برگزیده