تاریخ: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۲۷
بازدید: ۱۹۰
کد خبر: ۲۶۹۰۶۱
سرویس خبر : آهن و فولاد
برای چهار ماه سال:

ذوب آهن ۱۳.۳ هزار میلیارد تومان درآمد شناسایی کرد/ دلایل تغییرات عملکرد

‌می‌متالز - ذوب آهن در عملکرد چهار ماهه، ۱۳.۳ هزار میلیارد تومان درآمد شناسایی کرد و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با رشد ۳۱ درصدی روبرو شد.

به گزارش می‌متالز، شرکت ذوب آهن با سرمایه اسمی ۶.۱ هزار میلیارد تومانی، گزارش عملکرد تیر و چهار ماه سال مالی جاری را منتشر کرد.

براین اساس، "ذوب" در دوره تیر از فروش داخلی تیرآهن، میلگرد، کلاف، شمش کالایی، ریل، فرآورده‌های جانبی، سایر محصولات، شمش چدن و فروش صادراتی تیرآهن، میلگرد، کلاف و شمش کالایی بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان درآمد کسب کرد.

این شرکت بورسی در عملکرد چهار ماهه بالغ بر ۱۳.۳ هزار میلیارد تومان درآمد شناسایی کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با رشد ۳۱ درصدی روبرو شد.

همچنین ۲۸ تن از تولیدات محصولات صادراتی - شمش کالایی به محصولات داخلی - شمش کالایی منتقل شد. میزان تولید چدن مذاب کوره بلند‌ها و شمش فولادسازی در تیر ماه ۲۵۵.۷ و ۲۱۸.۴ هزار تن و طی چهار ماه برابر ۹۹۴.۹ و ۸۶۶.۴ هزار تن است.

در این میان، ایرج رخصتی مدیرعامل ذوب در خصوص دلایل تغییرات عملکرد سه ماهه نسبت به دوره مشابه قبل اعلام کرد: نرخ رشد قیمت فروش محصولات در سه ماهه نسبت به مدت مشابه قبل ۲۰ درصد بود در حالی که نرخ رشد بهای تمام شده محصولات ۶۲ درصد است دلایل افزایش قیمت تمام شده به شرح زیر است.

  •  افزایش قیمت کک وارداتی میزان ۷۱ درصد
  • افزایش قیمت زغال سنگ وارداتی به میزان ۱۵۰ درصد
  • افزایش قیمت مواد آهن دار به میزان ۶۵ درصد
  • افزایش قیمت سایر مواد به میزان ۵۷ درصد
  • افزایش قیمت گاز خریداری به میزان ۲۱۶ درصد
  • افزایش نرخ حقوق و دستمزد میزان ۴۸ درصد


طی سه ماه سال جاری مدیریت شرکت با هدف کنترل و افزایش هزینه مواد اولیه اقدام به تغییر در ترکیب مواد مصرفی کرد که باعث کاهش مصرف کک در واحد تن شد و از این بابت بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان کاهش هزینه در بر داشت.

ذوب آهن ۱۳.۳ هزار میلیارد تومان درآمد شناسایی کرد / دلایل تغییرات عملکرد

ذوب آهن ۱۳.۳ هزار میلیارد تومان درآمد شناسایی کرد / دلایل تغییرات عملکرد

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده