تاریخ: ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۰۵
بازدید: ۸۸
کد خبر: ۲۶۹۵۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تشکیل قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گلستان

‌می‌متالز - معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت گلستان از تشکیل قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان خبر داد.

به گزارش می‌متالز، علی اصغر اصغری گفت: جلسه‌ای با حضور روسای اتحادیه‌های کالا‌های لوازم خانگی، برق و الکترونیک در خصوص تشکیل قرارگاه استانی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در محل سالن جلسات اداره کل صنعت، معدن وتجارت استان گلستان برگزار شد.

او گفت: سه گروه کالایی مانند، لوازم خانگی، برق و الکترونیک در این طرح هستند و در این جلسه مقرر شد در اسرع وقت همه اعضای اتحادیه فوق در سامانه جامع تجارت ثبت نام کنند و کد نقش بگیرند و همه فرآیند خرید و فروش در این سامانه با کد شناسه کالا و کد رهگیری انجام شود.

او گفت: شهروندان و مصرف کنندگان باید در خرید کالا دقت کرده و کالایی بخرند که اصالت داشته و شناسه کالا و شناسه پیگیری داشته باشد و حتما در خرید کد ملی خود را در اختیار واحد‌های صنفی قرار بدهند تا در سامانه خدمات پس از فروش کالا ثبت شود.

معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت گلستان از دستگاه‌های اجرایی خواست: با هم افزایی به حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز ورود کنند به این دلیل که این حوزه فقط مربوط به یک یا چند دستگاه نیست.

اصغری گفت: مجوز‌های همه انبار‌ها و واحد‌ها باید در سامانه انبار‌ها ثبت شود تا به عنوان قاچاق کالا و احتکار به سیستم تعزیرات و دادگستری معرفی نشوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده