تاریخ: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۳۰
بازدید: ۲۰۶
کد خبر: ۲۶۹۶۴۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بیش از ۱۲۸ هزار میلیارد ریال ارزش پرونده‌های تشکیل شده در هرمزگان

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: در ۴ ماه امسال از واحد‌های خرده فروشی، عمده فروشی، خدماتی، تولیدی، انبار‌ها و سردخانه ها، بیش از ۵۳ هزار و ۵۵۹ فقره بازرسی در سراسر استان صورت گرفته است.

به گزارش می‌متالز، خلیل قاسمی اظهار داشت: با توجه به سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان مبنی بر کنترل قیمت کالا‌ها از مبدا تولید افزود: کارشناسان و بازرسان این سازمان با برنامه ریزی‌های مدون و با انجام گشت‌های مشترک باسایر دستگاه‌های ذیربط و نظارتی اقدام به بازرسی و بازدید از واحد‌های تولیدی و صنعتی، نموده تا از بروز هرگونه تخلف جلوگیری شود.

وی افزود: برهمین اساس طی ۴ ماه سالجاری بیش از ۱۰ هزار و ۲۵۱ مورد گشت مشترک با سایر دستگاه‌های نظارتی برگزار شده که منجر به کشف تخلفات قاچاق کالا، اختفا و امتناع از عرضه کالا شده است.

قاسمی در خصوص تعداد بازرسی‌های صورت گرفته گفت: در ۴ ماه گذشته ۵۳ هزار و ۵۵۹ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی، تولیدی و صنعتی استان هرمزگان صورت گرفته که ۳ هزار و ۸۹۶ پرونده تخلف تشکیل و به تعزیرات حکومتی جهت بررسی و صدور رای نهایی ارسال شده است.

وی بیشترین تخلفات صورت گرفته در چهار ماه سالجاری را در حوزه کالا و خدمات مربوط به میوه و تره بار، تخم مرغ، برنج و حبوبات عنوان کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان مجموع تخلفات کشف شده توسط بازرسان را ۴ هزار و ۴۶۴ بند به ارزش ریالی بیش از ۱۲۸ هزارمیلیارد ریال اعلام کرد.

خلیل قاسمی باقدردانی از مردم استان هرمزگان در زمینه همکاری و مشارکت در تخلف یابی و معرفی واحد‌های متخلف گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را با تلفن ۱۲۴ ستاد خبری معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت اطلاع تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده