تاریخ: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۴۸
بازدید: ۹۹
کد خبر: ۲۶۹۶۷۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

"فرآوری و ایجاد زنجیره تولید در پهنه‌های معدنی" راه تحقق رشد اقتصادی هدفگذاری‌شده در سمنان

‌می‌متالز - رئیس کارگروه، اقتصاد، اشتغال و سرمایه گذاری و استاندار سمنان از فرآوری مواد معدنی و راه‌اندازی زنجیره تولید در محل پهنه‌های معدنی متعدد این استان به عنوان راهکاری برای تحقق رشد اقتصادی ۸درصدی هدفگذاری‌شده در این استان نام برد.

به گزارش می‌متالز، سید محمدرضا هاشمی،۸ مرداد ۱۴۰۱ در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان با بیان اینکه رشد اقتصادی یکی از اولویت‌های اصلی در دولت مردمی آیت الله رئیسی است، اظهار کرد: در حوزه‌های خدمات، کشاورزی، صنعت، گردشگری و معدن فرصت‌های بسیار زیادی در استان وجود دارد که باید برنامه‌ریزی به منظور بهره‌گیری از این مهم برای تحقق شعار سال و کاهش نرخ بیکاری مَدنظر قرار دارد.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: بسترسازی به منظور ایجاد فرصت‌های شغلی برای اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی استان، امری ضروری است که به‌منظور تحقق شعار سال در این استان نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به پتانسیل معدنی بالا در این استان افزود: فرآوری مواد معدنی و راه‌اندازی زنجیره تولید از ابتدا تا انتها در محل معادن می‌تواند در تحقق رشد اقتصادی تاثیرگذار باشد.

هاشمی ادامه داد: جلوگیری از خام‌فروشی مواد معدنی در راستای توسعه تولید و تقویت اقتصاد استان و همچنین بسترسازی ویژه اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و کاهش نرخ بیکاری امری ضروری است.

استاندار سمنان تصریح کرد: استان سمنان درحوزه مواد معدنی با رتبه‌های برتر، نقش و سهم بسیار تعیین کننده‌ای در سطح کشور دارد که برنامه ریزی به منظور فرآوری در این خصوص امری حائز اهمیت است.

هاشمی بیان کرد: در سال جاری فرآهم‌سازی فرصت‌های شغلی به منظور اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی در دستور کارقرار دارد و برنامه ریزی‌ها برای کاهش نرخ‌بیکاری در استان با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود باید انجام گیرد.

استاندار سمنان در پایان به نامگذاری امسال از سوی رهبری فرزانه انقلاب اسلامی پرداخت و تصریح کرد: پارک علم و فناوری با حمایت و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان لازم است تا به صورت تخصصی و با برنامه‌ریزی مدون و جدی دربحث تحقق شعار سال ورود کند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده