تاریخ: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۱۹
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۲۶۹۲۸۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار سمنان تاکید کرد؛

اشتغال و جلوگیری از خام فروشی معادن ۲ اولویت اقتصادی استان سمنان

استاندار سمنان با بیان اینکه جلوگیری از خام فروشی و اشتغال دو اولویت اقتصادی استان است، گفت: بسترسازی ویژه اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دنبال می‌شود.

به گزارش می‌متالز، سید محمدرضا هاشمی ظهر شنبه در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان سمنان به میزبانی استانداری با بیان اینکه بستر سازی به منظور ایجاد فرصت‌های شغلی برای اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی استان، امری ضروری بوده و در راستای تحقق شعار سال در دستور کار است، ابراز کرد: رشد اقتصادی یکی از اولویت‌های اصلی در دولت است.

وی افزود: در حوزه‌های خدمات، کشاورزی، صنعت، گردشگری و معدن فرصت‌های بسیار زیادی در استان وجود دارد که برنامه‌ریزی به منظور بهره‌گیری از این مهم برای تحقق شعار سال و کاهش نرخ بیکاری مَدنظر قرار دارد.


فرآوری محصولات معدنی


استاندار سمنان با بیان اینکه فرآوری مواد معدنی و راه اندازی زنجیره تولید از ابتدا تا انتها در محل معادن می‌تواند در تحقق رشد اقتصادی تأثیرگذار باشد، ابراز کرد: جلوگیری از خام‌فروشی مواد معدنی در راستای توسعه تولید و تقویت اقتصاد استان و همچنین بسترسازی ویژه اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و کاهش نرخ بیکاری امری ضروری است.

هاشمی با بیان اینکه استان سمنان در زمرنه مواد معدنی با رتبه‌های برتر، نقش و سهم بسیار تعیین کننده‌ای در سطح کشور دارد که برنامه‌ریزی به منظور فرآوری در این خصوص امری حائز اهمیت است، بیان کرد: ارتقای بهره‌وری با حضور دانش‌بنیان‌ها دیگر اولویت ما است.

وی با بیان اینکه در سال جاری فراهم‌سازی فرصت‌های شغلی به منظور اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در دستور کار قرار دارد و برنامه‌ریزی برای کاهش نرخ‌بیکاری در استان با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود باید انجام گیرد، افزود: پارک علم و فناوری با حمایت و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان لازم است تا به صورت تخصصی و با برنامه‌ریزی مدون و جدی در بحث تحقق شعار سال ورود کند.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده