تاریخ: ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۲۵
بازدید: ۱۰۳
کد خبر: ۳۱۶۶۶۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

رئیسی پای بخش خصوصی را به معادن بازمی‌کند؟

‌می‌متالز - رئیس‌جمهوری گفت: توصیه رهبری ارتباط صنعت و بازار با دانشگاه است که امکان می‌دهد از ذهن‌ها و فکر‌ها و اندیشه‌های بیشتری استفاده کنیم که باعث گره گشایی و اصلاح امور خواهد شد

به گزارش می‌متالز، سید ابراهیم رئیسی، در دیدار با نخبگان خراسان جنوبی اظهار کرد: در معادن خراسان جنوبی نباید خام فروشی صورت گیرد. وی با بیان اینکه دولت باید پای بخش خصوصی را به بخش معادن باز کند، افزود: کار دولت هدایت و حمایت و نظارت است.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه ما با خام فروشی معادن مخالفیم و باید تمام تلاش برای فرآوری و ارزش افزوده باشد، بیان کرد: موانعی که نمی‌خواهد با افغانستان داد و ستد شود باید برطرف شود.

رئیسی ادامه داد: مرز فرصت برای هر دو طرف است و فعال شدن بازارچه‌های مرزی یک فرصت است که استاندار و مسوولان این موضوع را دنبال کنند.

وی با بیان اینکه در ناوگان هوایی خراسان جنوبی بخش خصوصی باید سرمایه‌گذاری کند و دولت هم آمادگی برای حمایت دارد، تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی با همکاری بخش خصوصی این کار را فعال کند تا مشکل پرواز‌های استان اساسی حل شود.

رئیسی گفت: در خراسان جنوبی قبل از استان شدن اقتصاد سنگ از سوی رهبر معظم انقلاب مورد تاکید قرار گرفت لذا خام فروشی نباید انجام شود از طرفی دولت هم نباید تصدی گری کند پس باید پای بخش خصوصی باز شود.

وی تصریح کرد: کار دولت هدایت، حمایت و نظارت است، اما به بخش خصوصی باید میدان داده تا کار مقدماتی انجام شود پس تا جایی که امکان دارد باید محصولات معدنی فرآوری شود و با ارزش افزوده ایجاد اشتغال کنیم.

رئیس‌جمهوری گفت: در رابطه با تجارت ایران و افغانستان، خراسان جنوبی در کنار سیستان و بلوپستان از مراکز مهمی هستند و موانع داد و ستد با افغانستان باید برطرف شود. مرز فرصت برای هر دو طرف است و فعال شدن بازارچه‌های مرزی یک فرصت است که استاندار و مسوولان این موضوع را دنبال کنند.

وی ادامه داد: ناوگان هوایی خراسان جنوبی هم از موضوعات مهمی است که یکی از نیرو‌های پرتلاش و خوشفکر استان پیشنهادی در این زمینه داده تا دولت برای ایجاد ایرلاین اختصاصی کمک کند.

رئیسی با اشاره به گلایه‌های موجود در زمینه لغو پرواز‌ها گفت: این مساله باید پیگیری شود که وزارت راه و شهرسازی با بخش خصوصی می‌تواند از طریق ایجاد یک ایرلاین مشکل را حل کند.

وی با بیان اینکه توجه به زن و خانواده موضوع محوری است و راه برون رفت از مشکلات اجتماعی محسوب می‌شود از آنجایی که تربیت دینی در استان خراسان جنوبی ریشه دارد شاهد آسیب‌های اجتماعی به شکل گسترده نیستیم، اما آمار کم هم مورد گلایه است، یادآور شد: آمار جرایم خراسان جنوبی نسبت به دیگر استان‌ها پایین است که رمز آن دینداری مردم اعم از شیعه و سنی بوده و توجه به معنویت در این زمینه بازدارندگی دارد.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده