تاریخ: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۱۸
بازدید: ۲۰۰
کد خبر: ۳۱۹۶۵۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

سرمایه گذاری در بخش معادن خراسان جنوبی ۷ درصد افزایش یافت

‌می‌متالز - مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: سرمایه‌گذاری در بخش معادن خراسان جنوبی، نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۷ برابر افزایش داشته است.

به گزارش می‌متالز، احمد آریافر ظهر امروز درحاشیه بازدید از معادن خراسان جنوبی، اظهار داشت: در نیمه نخست امسال ۳۳۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری در معادن جدید استان انجام شد که افزایش ۷ برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از افزایش ۱۹ درصدی پروانه‌های بهره‌برداری معدنی در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد و افزود: در این مدت ۱۶ معدن جدید در استان به بهره‌برداری رسیده است.

آریافر تعداد اشتغال این معادن را ۲۲۹ نفر اعلام کرد و گفت: اشتغال در بخش معادن در این مدت در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳ برابر افزایش داشته است.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: معادن به بهره‌برداری رسیده در این مدت دو معدن هماتیت، دو معدن خاک صنعتی، دو معدن آهک، ۳ معدن گرانیت، دو معدن مرمریت، و معادن سرب و روی، سیلیس، مگنتیت، زغال سنگ و سنگ لاشه هر کدام یک معدن بوده است.

وی گفت: بیشترین تعداد معادن به بهره‌برداری رسیده در این مدت به ترتیب در شهرستان‌های طبس (۷ مورد) و نهبندان (۴ مورد) بوده و در شهرستان‌های قاین درمیان، سرایان، سربیشه و خوسف نیز هر کدام یک معدن به بهره‌برداری رسیده است.

آریافر مجموع ذخیره این معادن را ۲۳ میلیون و ۷۱۶ هزار تن اعلام کرد و گفت: مساحت این معادن سه هزار و ۸۶ کیلومتر و استخراج سالانه این معادن ۴۳۵ هزار و ۷۷۱ تن است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده