تاریخ: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۱۳
بازدید: ۱۵۹
کد خبر: ۲۷۰۳۶۱
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
در نشست فعالان صنعت تایر با اهالی بازار سرمایه مطرح شد

استقبال تایرسازان برای ورود به بورس کالا

‌می‌متالز - در شرایطی که معاون نظارت بر بورس و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید دارد که تایرسازان بسیار تمایل دارند همه محصول هایشان را در بورس کالا عرضه کنند، یکی از تایرسازان معروف از سازمان بورس و اوراق بهادار درخواست کرده، عرضه کامل تایرسازان در بورس کالا پیگیری و انجام شود.

به گزارش می‌متالز، محسن خدابخش، معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در نشست میز صنعت لاستیک و تایر گفت: عدم همسویی رشد قیمت محصول با نرخ مواد اولیه از موضوع‌های اساسی و چالشی این صنعت و سازمان بورس و اوراق بهادار به شمار می‌رود.

وی کاهش سرمایه گذاری را علنی بر عدم پویایی در تولید و عرضه لاستیک و تایر دانست، تصریح کرد: تا آخر همین هفته، مکاتبه‌هایی به جهت افزایش نهاده‌ها با وزارت صمت می‌شود و از سویی دیگر با رویکرد حمایتی از صنعت و سهام داران خود نیز مکاتبه‌هایی با وزارت صمت انجام خواهد شد.

خدابخش گفت: هرچند فعالان صنعت خواهان فروش محصول‌های خود از بورس کالا هستند، اما برای عرضه تایر از طریق بورس کالا، ابتدا این محصول باید از شمول قیمت گذاری دستوری خارج شود.

معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار یادآور شد: برای تامین مالی، ابزار‌هایی در بازار سرمایه وجود دارد که در این زمینه نیز با همکاران تامین مالی جلسه‌ای برگزار می‌شود که شرکت‌های حوزه تایر از این مزیت‌ها بهره لازم را داشته باشند.

محسن خدابخش معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به تمایل تایرسازان به عرضه محصول‌های خود در بورس کالا گفت: فعالان صنعت خواهان فروش محصول‌های خود از بورس کالا هستند، اما برای عرضه تایر از طریق بورس کالا، ابتدا این محصول باید از شمول قیمت گذاری دستوری خارج شود.

محسن صبوری فرد، مدیرعامل یزدتایر نیز در این نشست به ارائه راهکار‌هایی به منظور برون رفت از شرایط کنونی در این صنعت پرداخت و گفت: ضرورت آزادسازی قیمت‌ها و حذف قیمت‌گذاری دستوری با توجه به اینکه این اقدام منافع تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان را تامین نمی‌کند، اقدامی لازم و ضروری است.

او تداوم عرضه تایر در بورس کالا را نکته دوم برشمرد و ادامه داد: لازم است افزون بر تدوام عرضه در بورس کالا، صادرات تایر به طور کامل آزاد شود تولیدکنندگان لاستیک و تایر بتوانند موقعیت خودشان را در سطح جهانی حفظ کنند.

صبوری‌فرد در انتهای صحبت‌هایش عنوان کرد: ما از سازمان بورس و اوراق بهادار می‌خواهیم راه‌کار‌هایی را برای تامین مالی از طریق بازار سرمایه و ابزار‌های این موضوع را در اختیار این صنعت قرار دهد.

همچنین جمال میرزایی، مدیرعامل گروه صنعتی بارز با بیان اینکه ما از سازمان بورس درخواست داریم پیگیر تدوام عرضه در بورس کالا باشد گفت: بورس کالا جایی است که می‌توان محصول را به قیمت منطقی فروخت و کشف قیمت درستی در آنجا صورت می‌گیرد.

منبع: کالاخبر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده