تاریخ: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۲۵
بازدید: ۸۶
کد خبر: ۲۷۰۸۶۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
بر اساس آمار وزارت بازرگانی هند؛

تجارت ایران و هند در دولت سیزدهم ۵۳ درصد رشد کرد

می متالز - وزارت بازرگانی هند از رشد ۵۳ درصدی تجارت این کشور با ایران در نیمه نخست ۲۰۲۲ خبر داد و میوه و فرآورده‌های نفتی را مهم‌ترین کالاهای صادراتی ایران به این کشور اعلام کرد.

به گزارش می‌متالز، وزارت بازرگانی و صنعت هند در جدیدترین آماری که از تجارت با ایران منتشر کرده کل مبادلات تجاری این کشور با ایران در نیمه نخست سال جاری میلادی را ۱ میلیارد و ۳۷۳ میلیون دلار اعلام کرده است.

مبادلات تجاری ایران و هند در نیمه نخست سال ۲۰۲۲ با رشد قابل‌توجه ۵۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. کل مبادلات تجاری دو کشور در نیمه نخست سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۸۹۷ میلیون دلار اعلام شده بود.

براساس این گزارش صادرات هند به ایران و واردات این کشور از ایران در نیمه نخست سال جاری میلادی با رشد قابل توجه نسبت به سال قبل مواجه شده است. هند در نیمه نخست سال جاری میلادی ۱ میلیارد و ۳۸ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده که این رقم با رشد ۵۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. هند در نیمه نخست سال قبل ۶۸۰ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

واردات هند از ایران در نیمه نخست امسال نیز رشد قابل توجه ۵۴ درصدی داشته و به ۳۳۵ میلیون دلار رسیده است. هند در مدت مشابه سال قبل ۲۱۷ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

برنج باسماتی مهم‌ترین کالای صادراتی هند به ایران در نیمه نخست امسال بوده است به طوری که ۶۰ درصد از کل صادرات هند به ایران در این دوره معادل ۶۳۰ میلیون دلار مربوط به برنج باسماتی بوده است.

انواع میوه نیز مهم‌ترین کالای وارداتی هند از ایران در شش ماهه نخست ۲۰۲۲ بوده است. هند ۹۰ میلیون دلار در این دوره میوه از ایران وارد کرده که معادل ۲۷ درصد کل واردات از ایران بوده است. فرآورده‌های نفتی با ۸۱ میلیون دلار معادل ۲۴ درصد دومین کالای وارداتی هند از ایران بوده است.

براساس این گزارش رشد ۵۳ درصدی تجارت ایران و هند در نیمه نخست سال جاری میلادی در حالی است که طی ۱۲ ماهه سال قبل تجارت دو کشور تنها ۱۰ درصد رشد کرده بود و از ۱ میلیارد و ۵۳۸ میلیون دلار در سال ۲۰۲۰ به ۱ میلیارد و ۶۹۳ میلیون دلار در سال ۲۰۲۱ رسیده بود.

صادرات هند به ایران در سال ۲۰۲۱ با افت ۴۲ درصدی مواجه شده و به ۱ میلیارد و ۲۸۴ میلیون دلار رسیده بود. هند در سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۲ میلیارد و ۲۴۱ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

اما واردات هند از ایران در سال ۲۰۲۱ با رشد ۳۷ درصدی مواجه شده و از ۲۹۷ میلیون دلار در سال ۲۰۲۰ به ۴۰۹ میلیون دلار در این سال رسیده بود.

منبع: اگزیم نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده