تاریخ: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۵۳
بازدید: ۱۴۸
کد خبر: ۲۷۳۴۷۸
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

صنعت خودروسازی کشور باید از انحصار قیمت‌گذاری دولتی خارج شود

‌می‌متالز - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر این مطلب که صنعت خودروسازی کشور باید از انحصار قیمت‌گذاری توسط دولت خارج شود، گفت: واگذاری وظیفه قیمت‌گذاری به ستاد تنظیم بازار صرفا جابجایی حوزه‌های تصمیم‌گیری است.

به گزارش می‌متالز، شهریار حیدری در خصوص قیمت‌گذاری دستوری بر صنعت خودروی کشور بر این نکته تاکید کرد که ساماندهی اقتصاد در هیچ حوزه‌ای با دستور امکان‌پذیر نیست و در ادامه اظهار داشت: صنعت خودروسازی در کشور باید در یک چارچوب رقابتی قرار بگیرد و از انحصار دولت خارج شود.

وی با بیان اینکه قیمت‌گذاری دستوری در هیچ نقطه دنیا پاسخ مثبت به اقتصاد و تنظیم بازار نداده است، گفت: ایجاد بازار آزاد و برقراری رقابت در حوزه خودرو در اولویت قرار دارد.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلان‌غرب در مجلس شورای اسلامی همچنین انتقال وظیفه قیمت‌گذاری از شورای رقابت به ستاد تنظیم بازار که قیمت‌گذاری در این ستاد نیز بدون پشتوانه کارشناسی، لحاظ شرایط اقتصادی و آنالیز قیمتی محصولات خودروسازان صورت می‌گیرد را از تصمیمات مقطعی و جابجایی حوزه‌های تصمیم‌گیری دانست که هیچ گونه اثری نداشته و راهگشا نخواهد بود و افزود: به دنبال این اقدام صرفا تغییر عنوان‌ها اتفاق می‌افتد، اما همچنان سیاست‌های گذشته به قوت خود باقی خواهند بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده