تاریخ: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۴۷
بازدید: ۲۰۹
کد خبر: ۲۷۳۹۴۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

یورو پس از افزایش نرخ بهره رشد کرد

‌می‌متالز - در حالی که انتظار می‌رود بانک مرکزی اروپا دوباره نرخ بهره را برای مهار تورم افزایش دهد، ارزش یورو نیز افزایشی شد.

به گزارش می‌متالز، پس از اینکه یواخیم ناگل، رئیس بانک مرکزی آلمان، راه را برای اعلام احتمال افزایش مجدد نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا برای مهار تورم فزآینده، هموار کرد، قیمت یورو در برابر ارز‌های رقیب افزایش یافت.

واحد پول اروپا در برابر ین ۱.۶ درصد و در برابر دلار بیش از ۱.۴ درصد افزایش یافت.

هفته گذشته، بانک مرکزی اروپا نرخ بهره در منطقه یورو را به میزان ۰.۷۵ درصد افزایش و هشدار داد که تورم برای مدت طولانی بالا باقی خواهد ماند.

ناگل راه را برای احتمال ادامه افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا در بحبوحه ادامه تشدید تورم هموار کرد و ناظران اکنون انتظار دارند که بانک مرکزی اروپا در اکتبر آینده نرخ بهره را تا درصد زیادی افزایش دهد.

کریگ ارلام، تحلیلگر از خدمات مالی Oanda گفت: انتظار می‌رود بانک مرکزی اروپا پس از این اظهارنظر‌ها دوباره نرخ بهره را افزایش دهد.

وی افزود: انتظارات به بهبود یورو پس از زیان‌های سنگین روز‌های گذشته از جمله کاهش هفته گذشته به پایین‌ترین سطح در برابر دلار در ۲۰ سال اخیر اشاره دارد.

بانک مرکزی اروپا پس از اعلام فدرال رزرو آمریکا مبنی بر تشدید سیاست‌های پولی برای مقابله با افزایش شدید قیمت‌های مصرف کننده، هزینه وام را افزایش داد.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

مطالب مرتبط
یک سال پیش
عناوین برگزیده