تاریخ: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۳۶
بازدید: ۱۲۷
کد خبر: ۲۷۴۰۰۴
سرویس خبر : انرژی

صرفه جویی ۱۵۰۰ مگاواتی برق با اصلاح تعرفه‌ها

‌می‌متالز - سخنگوی صنعت برق از صرفه جویی ۱۵۰۰مگاواتی برق با اصلاح تعرفه‌ها و کاهش مصرف در بخش خانگی خبر داد و گفت: پاداشی که تاکنون به مشترکان خانگی پرداخت شده، حدود ۸۵۰میلیارد تومان بوده است.

به گزارش می‌متالز، شرکت مدیریت شبکه برق ایران، مصطفی رجبی‌مشهدی، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران، در تشریح اجرای طرح اصلاح تعرفه برق بخش خانگی و اثرات آن گفت: خوشبختانه با اجرای این طرح، از ۴۰میلیون قبض صادرشده، ۱۶/ ۷میلیون قبض مشمول پاداش صرفه جویی شدند و از این تعداد ۵میلیون مشترک بستانکار بودند یا قبض برق آن‌ها به‌صورت رایگان صادر شد.

سخنگوی صنعت برق افزود: میزان کاهش مصرف برق با اجرای این طرح، حدود ۱۵۰۰مگاوات تخمین زده می‌شود که اگر می‌خواستیم برای تامین این میزان برق نیروگاه بسازیم، باید حدود ۴۵‌هزار میلیارد تومان با زیرساخت‌هایی که مرتبط با نیروگاه هستند سرمایه‌گذاری می‌کردیم تا این عدد صرفه جویی شود. همچنین، این میزان صرفه جویی در بخش خانگی، موجب شد امسال بتوانیم برق صنایع انرژی‌بر کشور را ۱۵‌درصد بیشتر از گذشته تامین کنیم. رجبی‌مشهدی بیان کرد: پاداشی که تاکنون به مشترکان خانگی پرداخت شده، حدود ۸۵۰میلیارد تومان بوده است و از آنجا که اجرای این طرح تا پایان شهریورماه ادامه دارد، پیش‌بینی می‌کنیم این عدد به هزار میلیارد تومان برسد؛ بنابراین از مردم درخواست می‌کنیم، همان‌طور که تاکنون با ما همکاری کرده اند، تا پایان شهریورماه نیز به همکاری خود با صنعت برق ادامه دهند و در کنار آن از پاداش صرفه جویی در مصرف برق برخوردار شوند.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده