تاریخ: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۰۸
بازدید: ۱۱۲
کد خبر: ۲۷۴۰۳۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در ۴ ماهه نخست امسال انجام شد؛

رشد ۳ برابری واردات ماشین آلات معدنی به کشور

‌می‌متالز - در چهار ماهه نخست ۱۴۰۱، حدود ۳۴.۵ میلیون دلار انواع ماشین آلات معدنی و راهسازی وارد کشور شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، رشد ۳.۲ درصدی داشته است.

به گزارش می‌متالز، براساس آخرین گزارشی که اتاق بازرگانی تهران منتشر کرده است، از این میزان واردات، ۱۹ میلیون دلار آن مربوط به انواع بیل مکانیکی مستعمل بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل (۳.۰۳ میلیون دلار) رشد ۶ برابری داشته است.

رشد ۳ برابری واردات ماشین آلات معدنی به کشور

همچنین براساس این گزارش، ماشین آلات معدنی و راهسازی از ۸ کشور آلمان، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، امارات متحده عربی، چین، عمان و ترکیه وارد شده که از میان آن‌ها امارات متحده عربی با سهم ۶۷ درصدی، اصلی‌ترین مبدا واردات انواع ماشین آلات معدنی به کشور بوده است.

رشد ۳ برابری واردات ماشین آلات معدنی به کشور

این گزارش همچنین به میزان واردات ماشین آلات در سال ۱۴۰۰ اشاره کرده و آورده است: در سال ۱۴۰۰ ارزش کل واردات ماشین آلات معدنی و راهسازی به کشور حدود ۱۴۱ میلیون دلار بوده که در مقایسه با سال ۱۳۹۹، رشد ۲.۹ برابری داشته است.

در ادامه این گزارش نیز به واردات ماشین آلات معدنی در جهان اشاره شده و آمده است: در سال ۲۰۲۱ کل ارزش واردات ماشین آلات معدنی و راهسازی توسط کشور‌های جهان بیش از ۵۴ میلیارد دلار بوده که در مقایسه با سال قبل از آن، ۴۲ درصد رشد داشته است.

این گزارش می‌افزاید: کشور‌های امریکا، کانادا، روسیه، آلمان و هلند پنج کشور مهم واردکننده ماشین آلات معدنی و راهسازی هستند و در میان کشور‌های در حال توسعه نیز کشور‌های روسیه، اندونزی، لهستان و شیلی و تایلند بالاترین واردات را در سال ۲۰۲۱ داشته اند.

براساس این گزارش، در بین کشور‌های همسایه نیز ترکیه با واردات ۶۴۳ میلیون دلار در رتبه نخست قرار دارد و پس از آن، عربستان سعودی با رقم ۴۳۱ میلیون دلار و امارات متحده عربی با رقم ۳۹۰ میلیون در رتبه دو م و سوم واردات ماشین آلات معدنی و راهسازی قرار دارند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده