تاریخ: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۳۸
بازدید: ۱۰۱
کد خبر: ۲۷۵۶۲۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
هفته جاری؛

حضور وزرای صمت و اقتصاد در کمیسیون اقتصادی مجلس/ دستاورد‌های حوزه تجارت خارجی نشست شانگ‌های بررسی می‌شود

‌می‌متالز - دستاورد‌های حوزه تجارت خارجی نشست سران کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های شانگ‌های در سمرقند در جلسه هفته جاری کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت بررسی می‌شود.

به گزارش می‌متالز، نشست کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در روز‌های یک شنبه، دوشنبه و سه شنبه (۱۰ الی ۱۲ مهر ماه) برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش دعوت از وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس محترم سازمان توسعه تجارت به منظور بررسی دستاورد‌های نشست سران کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های شانگ‌های در سمرقند در حوزه تجارت خارجی و آخرین وضعیت اقدامات انجام شده در این خصوص و نیز ادامه بررسی لایحه پروتکل (تمدید) موافقتنامه موقت تشکیل منطقه آزاد تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا و دولت‌های عضو و همچنین بررسی لایحه توسعه محدوده منطقه آزاد تجاری- صنعتی انزلی دستور کار روز یک شنبه کمیسیون اقتصادی مجلس است.

همچنین جلسه کارگروه تخصصی بررسی طرح اصلاح قانون اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی جمهوری اسلامی ایران و اصلاحات و الحاقات بعدی آن روز دوشنبه هفته جاری برگزار می‌شود.

جلسه هیأت رئیسه کمیسیون در خصوص بررسی اخبار روز و نحوه رسیدگی به طرح‌ها و لوایح و امور نظارتی و سپس دعوت از وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس محترم سازمان بورس و اوراق بهادار به منظور بررسی آخرین وضعیت بازار سرمایه و اقدامات وزارت امور اقتصادی و دارایی در خصوص اجرای قوانین و مقررات حمایت بازار سرمایه ونیز بررسی پیشنهاد‌های کمیسیون اقتصادی در خصوص احکام مرتبط با حمایت از بازار سرمایه در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و همچنین ادامه بررسی طرح اصلاح قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس در روز سه شنبه است.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده