تاریخ: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۰۲
بازدید: ۸۶
کد خبر: ۲۷۵۶۷۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

دیدار مجازی رئیس سازمان اکوسای با رئیس دیوان محاسبات تاجیکستان

‌می‌متالز - مهرداد بذرپاش، رئیس سازمان دیوان محاسبات اکو (اکوسای)، از طریق ارتباط مجازی با شیلازودا کاراهون رئیس دیوان محاسبات تاجیکستان، دیدار و گفتگو کرد. بذرپاش در این دیدار با اشاره به اشتراکات گسترده فرهنگ، ادبیات، دین و تاریخ دو کشور، اظهار کرد: این اشتراک تمدنی می‌تواند زمینه‌ساز همکاری‌های مضاعف در تمامی شئون و حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و نظارتی باشد؛ در‌عین‌حال تا سطح مطلوب تعاملات فاصله معناداری وجود دارد که باید با گسترش مناسبات این خلاء را جبران کرد.

به گزارش می‌متالز، رئیس کل دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران در ادامه تاکید کرد: احیا و عملیاتی کردن تفاهمنامه همکاری مشترک میان دیوان محاسبات دو کشور که در گذشته منعقد شده است، از جمله اقداماتی است که باید توسط دو دیوان ایران و تاجیکستان در دستور کار قرار گیرد. مهرداد بذرپاش با ارائه پیشنهاد‌هایی به همتای تاجیک خود، بیان کرد: انجام حسابرسی‌های مشترک در زمینه‌های زیست‌محیطی، آب و صنایع استخراجی می‌تواند افزون بر ارتقای سطح همکاری‌های نظارتی، بر افزایش سطح روابط دو کشور در سایر زمینه‌های اقتصادی و تجاری نیز یاری برساند.

رئیس کل دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران، سپس به طرح تاسیس سازمان دیوان محاسبات کشور‌های اسلامی (اسلام سای) پرداخت و خاطرنشان کرد: بسیاری از کشور‌های اسلامی از تشکیل این سازمان بین‌المللی استقبال کردند و همین استقبال مبنایی شد تا با نامه‌نگاری با ۵۸ کشور اسلامی، به شکل رسمی سازوکار تاسیس این نهاد را آغاز کنیم. بذرپاش در خاتمه اشاره کرد: احداث تونل استقلال، تاسیس نیروگاه سنگتوده دو در تاجیکستان، ثمره تفاهمات مشترک و دوستی میان دو کشور است که می‌توان با ملاک عمل قرار دادن آنها، سطح روابط نظارتی میان دیوان‌های محاسبات ایران و تاجیکستان را نیز گسترش داد. گفتنی است دیدار‌های متناوب رئیس سازمان اکوسای با روسای دیوان محاسبات کشور‌های عضو این سازمان بین‌المللی، به صورت متناوب و از طریق مجازی در دستور کار دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده